Elektromobilność Volkswagen tworzy nowy model samochodu elektrycznego – połączenie SUV’a i Meyers Manx 18 grudnia 2018 Elektromobilność Volkswagen tworzy nowy model samochodu elektrycznego – połączenie SUV’a i Meyers Manx 18 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Niemiecki producent samochodów postanowił wyprodukować kolejne modele samochodów elektrycznych. Tym razem będą to auta powstałe w wyniku połączenia konstrukcji terenowego SUV’a z małym, plażowym Meyers Manx’em. Do tej pory Volkswagen zaprezentował samochody takie jak: I.D. Crozz, I.D. Buzz, czy I.D. Vizzion. Reklama Volkswagen planuje poszerzyć swoją ofertę o nowe samochody elektryczne. Niemiecki producent tworzy je na specjalnej do tego platformie MEB (z niem. der Modulare Elektrobaukasten). Będą one oparte na serii koncepcji pojazdów elektrycznych o nazwie „I.D.” Platforma MEB ma posłużyć do budowy elektryków, m.in.: I.D. Crozz czy I.D. Buzz. Do tej pory Volkswagen zaprezentował samochód typu I.D. o wielkości Golfa. Ma on być pierwszym samochodem elektrycznym na rynku masowym w 2020 roku. Oprócz tego niemiecki koncern pokazał także I.D. Vizzion sedan, czy też I.D. Crozz Concept – całkowicie elektryczny crossover, czyli samochód łączący w sobie cechy wielu segmentów nadwoziowych. Crossover został wyodrębniony z segmentu samochodowego typu SUV. Kolejnym autem elektrycznym zaprezentowanym przez Volkswagena jest elektryczny mikrobus Buzz, który zostanie wyprodukowany w 2022 roku. Obecnie niemiecki koncern chce stworzyć samochód łączący cechy samochodu osobowego i terenowego – SUV’a o nazwie I.D. Lounge w 2019 roku. „Siedmiomiejscowy SUV, który podlega wewnętrznemu roboczemu tytułowi identyfikacyjnemu salonu, zostanie ujawniony na kwietniowej prezentacji w Szanghaju. Opracowywany jest jako luksusowy model z zewnętrznymi i wewnętrznymi wymiarami, podobny do nowego Touarega trzeciej generacji w Niemczech ” – powołuje się na dane producenta portal Autocar. Najprawdopodobniej I.D. Lounge będzie zbudowany na tej samej wersji platformy MEB co mikrobus I.D. Buzz. VW ma w planach stworzenie kolejnej koncepcji aut I.D., która będzie się opierać na klasycznej wersji samochodu Meyers Manx. Te małe samochody produkowano w latach 60. XX wieku, początkowo z przeznaczeniem do wyścigów na pustyni. „Nowy dwumiejscowy pojazd, obecnie budowany w centrum badawczo-rozwojowym Volkswagena w Braunschweig w Niemczech, jest opisywany jako nowoczesna interpretacja oryginalnego, Beetle. To otwarta konstrukcja z nisko osadzonym nadwoziem, wolnostojącą przednią szybą, solidnym rolowanym drążkiem i dużymi kołami”, wyjaśnia producent. Źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.