Elektromobilność Volkswagen tworzy nowy model samochodu elektrycznego – połączenie SUV’a i Meyers Manx 18 grudnia 2018 Elektromobilność Volkswagen tworzy nowy model samochodu elektrycznego – połączenie SUV’a i Meyers Manx 18 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Niemiecki producent samochodów postanowił wyprodukować kolejne modele samochodów elektrycznych. Tym razem będą to auta powstałe w wyniku połączenia konstrukcji terenowego SUV’a z małym, plażowym Meyers Manx’em. Do tej pory Volkswagen zaprezentował samochody takie jak: I.D. Crozz, I.D. Buzz, czy I.D. Vizzion. Reklama Volkswagen planuje poszerzyć swoją ofertę o nowe samochody elektryczne. Niemiecki producent tworzy je na specjalnej do tego platformie MEB (z niem. der Modulare Elektrobaukasten). Będą one oparte na serii koncepcji pojazdów elektrycznych o nazwie „I.D.” Platforma MEB ma posłużyć do budowy elektryków, m.in.: I.D. Crozz czy I.D. Buzz. Do tej pory Volkswagen zaprezentował samochód typu I.D. o wielkości Golfa. Ma on być pierwszym samochodem elektrycznym na rynku masowym w 2020 roku. Oprócz tego niemiecki koncern pokazał także I.D. Vizzion sedan, czy też I.D. Crozz Concept – całkowicie elektryczny crossover, czyli samochód łączący w sobie cechy wielu segmentów nadwoziowych. Crossover został wyodrębniony z segmentu samochodowego typu SUV. Kolejnym autem elektrycznym zaprezentowanym przez Volkswagena jest elektryczny mikrobus Buzz, który zostanie wyprodukowany w 2022 roku. Obecnie niemiecki koncern chce stworzyć samochód łączący cechy samochodu osobowego i terenowego – SUV’a o nazwie I.D. Lounge w 2019 roku. „Siedmiomiejscowy SUV, który podlega wewnętrznemu roboczemu tytułowi identyfikacyjnemu salonu, zostanie ujawniony na kwietniowej prezentacji w Szanghaju. Opracowywany jest jako luksusowy model z zewnętrznymi i wewnętrznymi wymiarami, podobny do nowego Touarega trzeciej generacji w Niemczech ” – powołuje się na dane producenta portal Autocar. Najprawdopodobniej I.D. Lounge będzie zbudowany na tej samej wersji platformy MEB co mikrobus I.D. Buzz. VW ma w planach stworzenie kolejnej koncepcji aut I.D., która będzie się opierać na klasycznej wersji samochodu Meyers Manx. Te małe samochody produkowano w latach 60. XX wieku, początkowo z przeznaczeniem do wyścigów na pustyni. „Nowy dwumiejscowy pojazd, obecnie budowany w centrum badawczo-rozwojowym Volkswagena w Braunschweig w Niemczech, jest opisywany jako nowoczesna interpretacja oryginalnego, Beetle. To otwarta konstrukcja z nisko osadzonym nadwoziem, wolnostojącą przednią szybą, solidnym rolowanym drążkiem i dużymi kołami”, wyjaśnia producent. Źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.