Volkswagen tworzy nowy model samochodu elektrycznego – połączenie SUV’a i Meyers Manx

Niemiecki producent samochodów postanowił wyprodukować kolejne modele samochodów elektrycznych. Tym razem będą to auta powstałe w wyniku połączenia konstrukcji terenowego SUV’a z małym, plażowym Meyers Manx’em. Do tej pory Volkswagen zaprezentował samochody takie jak: I.D. Crozz, I.D. Buzz, czy I.D. Vizzion.  

Volkswagen planuje poszerzyć swoją ofertę o nowe samochody elektryczne. Niemiecki producent tworzy je na specjalnej do tego platformie MEB (z niem. der Modulare Elektrobaukasten). Będą one oparte na serii koncepcji pojazdów elektrycznych o nazwie „I.D.” Platforma MEB ma posłużyć do budowy elektryków, m.in.: I.D. Crozz czy I.D. Buzz.  

Do tej pory Volkswagen zaprezentował samochód typu I.D. o wielkości Golfa. Ma on być pierwszym samochodem elektrycznym na rynku masowym w 2020 roku. Oprócz tego niemiecki koncern pokazał także I.D. Vizzion sedan, czy też I.D. Crozz Concept – całkowicie elektryczny crossover, czyli samochód łączący w sobie cechy wielu segmentów nadwoziowych. Crossover został wyodrębniony z segmentu samochodowego typu SUV. Kolejnym autem elektrycznym zaprezentowanym przez Volkswagena jest elektryczny mikrobus Buzz, który zostanie wyprodukowany w 2022 roku. Obecnie niemiecki koncern chce stworzyć samochód łączący cechy samochodu osobowego i terenowego – SUV’a o nazwie I.D. Lounge w 2019 roku.  

“Siedmiomiejscowy SUV, który podlega wewnętrznemu roboczemu tytułowi identyfikacyjnemu salonu, zostanie ujawniony na kwietniowej prezentacji w Szanghaju. Opracowywany jest jako luksusowy model z zewnętrznymi i wewnętrznymi wymiarami, podobny do nowego Touarega trzeciej generacji w Niemczech ” – powołuje się na dane producenta portal Autocar.  

Najprawdopodobniej I.D. Lounge będzie zbudowany na tej samej wersji platformy MEB co mikrobus I.D. Buzz. VW ma w planach stworzenie kolejnej koncepcji aut I.D., która będzie się opierać na klasycznej wersji samochodu Meyers Manx. Te małe samochody produkowano w latach 60. XX wieku, początkowo z przeznaczeniem do wyścigów na pustyni.  

“Nowy dwumiejscowy pojazd, obecnie budowany w centrum badawczo-rozwojowym Volkswagena w Braunschweig w Niemczech, jest opisywany jako nowoczesna interpretacja oryginalnego, Beetle. To otwarta konstrukcja z nisko osadzonym nadwoziem, wolnostojącą przednią szybą, solidnym rolowanym drążkiem i dużymi kołami”, wyjaśnia producent.  

Źródło: electrek.co

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej:

Ocean Cleanup – sposób na zanieczyszczenie oceanów

Zespół naukowców prowadzony przez doktora Christiana Schmidta z niemieckiego Centrum Helmholts ds. Badań Środowiskowych w Lipsku (UFZ) udowodnił, że 80 – 95% plastikowych śmieci, które trafiają do mórz i oceanów, pochodzą z 10 wielkich rzek. Mowa tutaj o: Jangcy, Indus, Rzeka Żółta (Huang He), Hai He, Ganges, Rzeka Perłowa, Amur i Mekong. Te przepływają przez kraje wschodniej Azji, przede wszystkim przez Chiny. Do tego niechlubnego grona, niemieccy naukowcy wliczają jeszcze dwie rzeki afrykańskie: Nil oraz Niger.