Wiadomości OZE Volvo chce montować samochody elektryczne w Indiach 20 lutego 2019 Wiadomości OZE Volvo chce montować samochody elektryczne w Indiach 20 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Szwedzki producent planuje wkrótce wprowadzić na rynek indyjski pojazdy elektryczne, wyprzedzając swoich niemieckich rywali o krok. W planach są auta elektryczne i plug-in hybrid. Reklama Volvo przygotowuje się do wprowadzenia w tym roku pierwszego samochodu plug-in hybrid montowanego w Indiach i planuje do 2021 rozszerzyć swoje portfolio hybrydowych i elektrycznych aut do 6 modeli. W zeszłym miesiącu rząd obniżył cła importowe na komponenty do pojazdów elektrycznych. Dzięki temu Volvo może rozważać montaż aut w Indiach.– Natychmiast po tym, jak dowiedzieliśmy się o obniżeniu cła, zadzwoniłem do Szwecji i zacząłem rozmawiać o tym, co możemy zrobić w Indiach – powiedział Charles Frump z Volvo Car India. Volvo już w 2018 r. utworzyło zakład w pobliżu Bengaluru, aby produkować samochody na rynek indyjski. Pomogło im to w osiągnięciu konkurencyjnych cen swoich modeli w segmencie samochodów luksusowych. Lokalnie montowane modele z Volvo stanowią połowę ich sprzedaży w Indiach. Volvo w Indiach prawdopodobnie skorzysta z tej jednostki montażowej również do montażu swoich aut elektrycznych i hybrydowych, co oznacza, że będą one tańsze niż konkurencyjne modele z importu. Volvo nie jest jedynym producentem, który planuje wprowadzić nisko i zeroemisyjne pojazdy w tym kraju. Audi wkroczyło już na rynek z elektrycznym samochodem E-Tron, a na rynek w Indiach wprowadzi go do końca 2019 roku. Indyjscy producenci, tacy jak Mahindra i Maruti Suzuki, także pracują nad pojazdami elektrycznymi. Mahindra prawdopodobnie wypuści na rynek wersję elektryczną swojego niedawno wprowadzonego kompaktowego SUV XUV300 do 2020 roku, a największy indyjski producent samochodów, Maruti Suzuki, rozpoczął także testowanie WagonR electric na indyjskich drogach. Wraz ze wzrostem cen paliw i rygorystycznymi normami emisji coraz więcej producentów prawdopodobnie wejdzie w najbliższych latach w segment pojazdów elektrycznych. źródło: cartoq.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.