Elektromobilność W Brukseli pojawi się 90 autobusów elektrycznych 14 marca 2018 Elektromobilność W Brukseli pojawi się 90 autobusów elektrycznych 14 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Volvo Buses otrzymała z Brukseli zamówienie na 90 autobusów hybrydowych. Dzięki temu zamówieniu liczba zelektryfikowanych autobusów, które firma sprzedała dotąd klientom na całym świecie przekroczyła 4000 sztuk. STIB-MIVB, przedsiębiorstwo świadczące usługi transportu publicznego na terenie Brukseli, złożyło zamówienie na 90 autobusów Volvo 7900 Hybrid. Autobusy te zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. Większość autobusów zostanie dostarczona oraz włączona do regularnego ruchu jeszcze w tym roku. Zamówienie obejmuje również obsługę serwisową i konserwację autobusów, którą zajmie się brukselski oddział Volvo Trucks Center. Reklama Pozyskując nowe autobusy hybrydowe, Bruksela robi znaczący krok w stronę rozwoju i modernizacji miejskiego transportu publicznego. Celem jest elektryfikacja całej floty pojazdów najpóźniej do 2030 roku. „Belgia przoduje pod względem coraz czystszego i cichszego ruchu miejskiego. Zaledwie rok temu otrzymaliśmy od belgijskiego przedsiębiorstwa TEC równie duże zamówienie na elektryczne autobusy hybrydowe do dwóch belgijskich miast – Charleroi i Namur. Teraz także Bruksela wybiera naszą technologię. Jest to ogromny sukces, który sprawia, że całkowita liczba sprzedanych przez nas zelektryfikowanych autobusów wynosi już ponad 4000 sztuk”, mówi Håkan Agnevall, prezes spółki Volvo Buses. Volvo sprzedało do Belgii 90 hybryd i 101 hybryd elektrycznych. Oferta zelektryfikowanych autobusów firmy Volvo Buses obejmuje autobusy hybrydowe, elektryczne autobusy hybrydowe z możliwością ładowania oraz autobusy w pełni elektryczne. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.