Wiadomości OZE Warszawa stawia na elektryki. Nowe ładowarki już wkrótce 13 listopada 2018 Wiadomości OZE Warszawa stawia na elektryki. Nowe ładowarki już wkrótce 13 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Polskie miasta coraz chętniej przeznaczają środki na tworzenie infrastruktury dla pojazdów elektrycznych. O takich właśnie inwestycjach prowadzonych na terenie stolicy opowiedział Michał Grobelny, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Reklama „Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie stworzy system ładowarek samochodów elektrycznych, które będą instalowane na parkingach Park&Ride. Właśnie ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie, stworzenie i wdrożenie takiego systemu oraz montaż takich ładowarek. Łącznie to 9 lokalizacji – 9 naszych parkingów Park&Ride, [co da] razem 14 stanowisk ładowania samochodów elektrycznych, a w każdym z nich będzie można jednocześnie doładować dwa auta o takim napędzie. To jest zachęta dla właścicieli aut elektrycznych, do zakupu takich pojazdów jako bardzo ekologicznego środka transportu”, zauważył przedstawiciel warszawskiego ZTM. Tego typu ładowarki zostały już oddane do użytku na terenie parkingu Park&Ride Metro Młociny I, jednak sukcesywnie w przestrzeni miasta pojawią się kolejne tego typu inwestycje. Urządzenia ładujące, które staną w stolicy w listopadzie tego roku, będą bardzo podobne do ładowarek już zamontowanych na terenie parkingu nieopodal Metra Młociny. Wcześniej jednak niezbędne będzie stworzenie odpowiedniego systemu umożliwiającego zarządzanie centralne całą aparaturą. Dodatkowo na terenie Warszawy uruchomiona została Karta Eko, a jej posiadacze mogą bezpłatnie pozostawić swój samochód na noc na parkingu Park&Ride oraz przy okazji za darmo doładować swój pojazd. Karty Eko przyznawane są zgodnie z kolejnością zgłoszeń. „Ładowarki znajdą się na 9 parkingach, a obecnie mamy ich 16. Będą to takie parkingi, które znajdą się między innymi przy stacjach warszawskiej SKM-ki. Będą to największe parkingi, jakie mamy, właśnie po to, aby przyciągnąć tam właścicieli aut elektrycznych”, podkreślił Michał Grobelny, przedstawiciel Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.