Wiadomości OZE Warszawskie strefy P+R będą bardziej przyjazne dla użytkowników 20 grudnia 2017 Wiadomości OZE Warszawskie strefy P+R będą bardziej przyjazne dla użytkowników 20 grudnia 2017 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. W wielu miastach powstają strefy Park+Ride, które tłumaczy się jako „parkuj i jedź”. Mają one na celu ograniczyć liczbę pojazdów wjeżdżających do centrów miast i powodujących liczne korki oraz wzrost emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Prócz tego zachęcają również do korzystania z komunikacji miejskiej, która w wielu polskich miastach jest bardzo dobrze rozwinięta. Niestety, wciąż większość mieszkańców nie daje się przekonać do użytkowania stref P+R, więc samorządy są zmuszone do podejmowania kolejnych motywujących inicjatyw. Warszawa jest jednym z przykładów miast, które wprowadzają zmiany. By zachęcić większą grupę mieszkańców do pozostawienia swoich samochodów w specjalnie utworzonych do tego strefach, podczas ostatniej sesji Rady Warszawy, radni swoimi głosami doprowadzili do uchwalenia kilku ułatwień. Przede wszystkim, zdecydowano się utworzyć kartę „Eko”, która upoważnia do zostawienia samochodu w obszarach P+R o dowolnej godzinie, nawet podczas przerwy technicznej, między 2:31 a 4:29. Jest jednak jeden haczyk – wspomniana karta będzie dotyczyć wyłącznie kierowców samochodów elektrycznych, które nie emitują spalin do atmosfery. Ich ilość jest jednak ograniczona, więc by je wyrobić należy się pospieszyć. Reklama Wprowadzono również pomysły, które dotkną wszystkich kierowców. Przede wszystkim opłata za korzystanie ze stref P+R będzie pobierana dopiero po 20 minutach od wjazdu na jej teren. Ma to na celu umożliwienie znalezienia odpowiedniego miejsca do parkowania bez dodatkowych kosztów. Co więcej, nie będą już pobierane należności za pozostawianie jednośladów – rowerów oraz motocykli. W Warszawie obecnie funkcjonuje 14 stref Park & Ride. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.