Wiadomości OZE Warszawskie strefy P+R będą bardziej przyjazne dla użytkowników 20 grudnia 2017 Wiadomości OZE Warszawskie strefy P+R będą bardziej przyjazne dla użytkowników 20 grudnia 2017 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? W wielu miastach powstają strefy Park+Ride, które tłumaczy się jako „parkuj i jedź”. Mają one na celu ograniczyć liczbę pojazdów wjeżdżających do centrów miast i powodujących liczne korki oraz wzrost emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Prócz tego zachęcają również do korzystania z komunikacji miejskiej, która w wielu polskich miastach jest bardzo dobrze rozwinięta. Niestety, wciąż większość mieszkańców nie daje się przekonać do użytkowania stref P+R, więc samorządy są zmuszone do podejmowania kolejnych motywujących inicjatyw. Warszawa jest jednym z przykładów miast, które wprowadzają zmiany. By zachęcić większą grupę mieszkańców do pozostawienia swoich samochodów w specjalnie utworzonych do tego strefach, podczas ostatniej sesji Rady Warszawy, radni swoimi głosami doprowadzili do uchwalenia kilku ułatwień. Przede wszystkim, zdecydowano się utworzyć kartę „Eko”, która upoważnia do zostawienia samochodu w obszarach P+R o dowolnej godzinie, nawet podczas przerwy technicznej, między 2:31 a 4:29. Jest jednak jeden haczyk – wspomniana karta będzie dotyczyć wyłącznie kierowców samochodów elektrycznych, które nie emitują spalin do atmosfery. Ich ilość jest jednak ograniczona, więc by je wyrobić należy się pospieszyć. Reklama Wprowadzono również pomysły, które dotkną wszystkich kierowców. Przede wszystkim opłata za korzystanie ze stref P+R będzie pobierana dopiero po 20 minutach od wjazdu na jej teren. Ma to na celu umożliwienie znalezienia odpowiedniego miejsca do parkowania bez dodatkowych kosztów. Co więcej, nie będą już pobierane należności za pozostawianie jednośladów – rowerów oraz motocykli. W Warszawie obecnie funkcjonuje 14 stref Park & Ride. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.