Elektromobilność Wielka Brytania awansowała do e-mobilnej superligi 24 kwietnia 2018 Elektromobilność Wielka Brytania awansowała do e-mobilnej superligi 24 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Systematyczny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii stał się faktem. Udział tzw. „elektryków” w ogólnej liczbie pojazdów osiągnął tam poziom 2% i choć jest to wynik o wiele niższy od osiągnięć Norwegii lub Chin w tej dziedzinie, to postępujący wzrost cieszy analityków oraz sympatyków „zielonych pojazdów”. W porównaniu do ubiegłego roku sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła w Wielkiej Brytanii o 11%. Dzięki uzyskaniu takiego wyniku kraj ten może świętować awans do ekstraklasy państw, w których liczba samochodów z silnikami spalinowymi regularnie maleje. Reklama Analiza ostatniej globalnej sprzedaży pojazdów elektrycznych wykazała, że prawie połowa pojazdów zarejestrowanych w Norwegii miała napęd elektryczny (48%). Jest to widoczny wzrost w porównaniu do minionego, 2017 r., kiedy udział „elektryków” dla tego kraju wynosił nieco ponad jedną trzecią (35%). Pojazdy ładowane są w większości energią pozyskaną z elektrowni wodnych, co jeszcze bardziej umacnia Norwegię na pozycji ekologicznego potentata. Na kolejnym miejscu w kwestii udziału samochodów elektrycznych znalazły się Chiny. W pierwszym kwartale 2018 r. sprzedano w tym kraju 143 445 pojazdów elektrycznych, co jest skokiem o 154% w porównaniu do wyników osiąganych w tym samym okresie roku 2017. „Chiny i Norwegia są wyjątkowe pod względem e-mobilności. W Norwegii prawie połowa nowych rejestracji dotyczy pojazdów elektrycznych. Zasadniczo e-mobilność nabiera tempa. W Wielkiej Brytanii sprzedaż pojazdów elektrycznych osiągnęła poziom 14 084 sztuk w pierwszym kwartale 2018 r. Samochody hybrydowe typu plug-in stanowiły 71% sprzedaży, natomiast udział pojazdów elektrycznych w rynku wzrósł z 1,5% przed rokiem do 2% obecnie. Rynek niemiecki również nabrał rozpędu. Udział pojazdów elektrycznych wzrósł z 1,2% w 2017 r. do 2% w roku obecnym. W tym samym czasie nowe rejestracje pojazdów z silnikiem wysokoprężnym zaczęły znacząco spadać. Według najnowszych danych udział Diesla w rynku wyniósł 31,3% – co jest spadkiem o 25,4% w porównaniu do roku 2017. Oczekuję, że liczba rejestracji e-samochodów będzie rosła w umiarkowanym tempie do 2020 roku” – powiedział Stefan Bratzel z Centrum Automatyzacji Zarządzania (CAM), odpowiedzialny za zbieranie wyników badań. „Przewidujemy, że do roku 2025 liczba samochodów elektrycznych osiągnie liczbę 25 mln” – dodaje Bratzel. Źródło: theguardian Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.