Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Wodór przyszłością gospodarki. Wielka konferencja już w tym tygodniu

Wodór przyszłością gospodarki. Wielka konferencja już w tym tygodniu

Już 30 listopada 2023 w hotelu Coutryard by Marriott w Szczecinie odbędzie się druga edycja konferencji naukowo-technicznej H2 Szczecin „Wodór Napędem Regionu”. Uczestnicy będą mieli okazję poszerzyć wiedzę na temat prowadzonych badań, dobrych praktyk w samorządach czy u dostawców technologicznych w zakresie rozwoju gospodarki wodorowej.

BANER MOBILEB1
Reklama

H2Szczecin już drugi raz. „Wodór coraz powszechniejszym tematem gospodarczym”

Już 30 listopada w hotelu Coutryard by Marriott w Szczecinie odbędzie się druga edycja konferencji naukowo-technicznej H2Szczecin – Wodór Napędem Regionu.

Podczas drugiej odsłony naszej konferencji chcemy przekazać aktualną wiedzę na temat prowadzonych badań, dobrych praktyk w samorządach czy u dostawców technologicznych i ogólnie szerzej o całym zakresie rozwoju gospodarki wodorowej – mówi prof. Marzena Frankowska, współorganizatorka konferencji H2Szczecin  – Wodór Napędem Regionu.

KSTAR 925x200 PL 1
Reklama

Będziemy mieć w agendzie ekspertów zajmujących się finansowaniem przedsięwzięć wodorowych w skali ogólnopolskiej jak np. Bank Gospodarstwa Krajowego czy Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, ale nie zabraknie także międzynarodowych instytucji jak np. Port Hamburg, który jest hubem wodorowym łączącym Europę z resztą świata. Następnie porozmawiamy o ośmiu regionalnych dolinach wodorowych. Zaprosiliśmy przedstawicieli tych dolin, by zaktualizowali stan pracy w tych dolinach. Będzie więc mowa o koordynacji projektach wodorowych i dobrych praktykach. Będą z nami przedstawiciele między innymi Grupy Orlendodaje prof. Marzena Frankowska.

Odwiedzą nas nie tylko przedsiębiorcy, ale i samorządowcy z całej Polski. Trzecia sesja dotyczyć będzie transportu, zarówno w ujęciu TSL jak i komunikacji miejskiej. Będziemy zajmować się także zastosowaniem wodoru w gospodarce komunalnej np. w energetyce. Naszym gościem będzie między innymi Szczecińska Energetyka Cieplnadodaje.

CFF Baner poziom mobile CFA 8.02 450 x 250 px 1CFF Baner poziom B3 CFA 8.02 1
Reklama

Transport i samorządy najszerzej zainteresowani wdrażaniem gospodarki wodorowej

– Sukces wodoru w transporcie uzależniony jest od kilku czynników. Priorytetem jest i będzie cena kilograma wodoru potrzebnego do przejechania 100 kilometrów. Kolejną ważną sprawą jest dostępność stacji, gdzie można doładować pojazdy wodorowe, a w Polsce tych stacji jest jeszcze zbyt mało byśmy mogli mówić o tym, że przedsiębiorcy realnie biorą pod uwagę zmianę lub modyfikację swojej floty. Nie bez znaczenia są też kwestie związane z możliwością modyfikacji silników spalinowych na zasilanie wodorem i ich późniejszy serwis, ale to przyszłość nad którą pracują m.in. koncerny motoryzacyjne – mówi Marek Dymsza, wiceprezes klastra Metalika dla Przemysłu, współorganizator konferencji naukowo-technicznej H2Szczecin – Wodór Napędem Regionu.

Transport jest zainteresowany wodorem. Mowa zarówno o sektorze TSL jak i transporcie zbiorowym. Transport, spedycja i logistyka poszukują aktywnie optymalizacji kosztów, a od momentu wybuchu wojny w Ukrainie, wszelkie procesy związane z poszukiwaniem alternatywy dla kopalnianych źródeł energii – przyspieszyły.

– Musimy pamiętać, kto jest klientem docelowym budowanej obecnie gospodarki wodorowej w Polsce i na świecie. Jednym z głównych beneficjentów będzie na pewno transport. Koncerny koncentrują swoje działania na wdrażaniu silników wodorowych oraz modyfikacją silników spalinowych. To pojazdy zeroemisyjne, a koszt wodoru na rynku, choć teraz nie wydaje się konkurencyjny, to w perspektywie na pewno będzie spadać dodaje Marek Dymsza.

Wodór ma również dużą przyszłość jeżeli chodzi o transport publiczny. W dużych miastach w ostatnich miesiącach często odbywały się testy autobusów wodorowych. Testy wypadły pozytywnie, ale zakupy takich pojazdów wiążą się z koniecznością posiadania infrastruktury, na co samorządy zwykle jeszcze nie są gotowe.

– Dla nas najważniejsze jest, że samorządy są gotowe do dyskusji i są zainteresowane innowacjami. Mało kto wie, że ponad 50% wszystkich autobusów w Europie produkowanych jest w Polsce. To pokazuje ogromny potencjał jaki drzemie w naszych firmach, a biorąc pod uwagę trend światowy dotyczący autobusów wodorowych, to należy się spodziewać, że niebawem nasze firmy będą wdrażać jeszcze aktywniej technologie wodorowemówi Marek Dymsza.

Więcej informacji: https://h2szczecin.pl/

Transmisja na żywo realizowana będzie przez serwis Facebook i dostępna na profilu:  Klaster Metalika dla Przemysłu pod linkiem: https://www.facebook.com/klastermetalika 

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.