Wiadomości OZE Wrocławscy urzędnicy dostaną auta elektryczne 15 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Wrocławscy urzędnicy dostaną auta elektryczne 15 kwietnia 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. W ramach realizacji założeń ustawy o elektromobilności Urząd Miejski we Wrocławiu wynajmie dla swoich pracowników pojazdy elektryczne. Koszt inwestycji ma wynieść około 210 tys. złotych. Reklama Na sesji rady miejskiej we Wrocławiu zorganizowanej pod koniec marca przegłosowano nowy, zaktualizowany plan wydatków bieżących. Zwiększenie budżetu o ponad 200 tys. złotych wiąże się z wdrażaniem ustawy o elektromobilności. Pracownicy Urzędu Miejskiego otrzymają osiem sztuk pojazdów elektrycznych. Wrocław wkrótce na elektrykach? Władze gminy Wrocław zamierzają zaopatrzyć w auta pracowników Urzędu Miejskiego oraz inne instytucje, m.in. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, Zarząd Inwestycji Miejskich i Miejskie Centrum Usług Socjalnych. Z początku biorą pod uwagę nie zakup, lecz wynajem aut. Wniosek złożył Wydział Obsługi Urzędu. Obecnie z dwóch elektryków korzysta Wydział Inżynierii Miejskiej oraz Wydział Środowiska i Rolnictwa. Główne wytyczne ustawy o elektromobilności Działania są ściśle powiązane z ustawą o elektromobilności, która wchodzi w życie od 2021 roku (została przesunięta o rok). Samorządy muszą posiadać w swojej flocie 10% pojazdów elektrycznych. Współczynnik ma się zwiększyć w kolejnych latach: do 20% w 2023 i 30% w 2025 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.