Elektromobilność Za wyrejestrowanie samochodu spalinowego darmowy bilet na komunikację miejską 03 października 2024 Elektromobilność Za wyrejestrowanie samochodu spalinowego darmowy bilet na komunikację miejską 03 października 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Kolejne miasto wprowadza tzw. premię środowiskową, czyli możliwość uzyskania środków na komunikację miejską w zamian za sprzedanie lub zezłomowanie samochodu spalinowego. Frankfurt przeznacza aż 1,5 miliarda euro na reformę transportu. Reklama Za dużo samochodów w mieście Frankfurt jako kolejny wprowadził popularne w Niemczech rozwiązanie, które ma zachęcić właścicieli pojazdów do wyboru bardziej ekologicznego środka transportu. Miasto nagradza kierowców decydujących się na wyrejestrowanie samochodu spalinowego darmowym rocznym biletem na komunikację miejską na terenie całych Niemiec. – Oznacza to, że obywatele mogą podróżować transportem publicznym we Frankfurcie i Niemczech bezpłatnie przez jeden rok. W ten sposób wnoszą istotny wkład w transformację klimatyczną i pomagają zapewnić wydajny transport we Frankfurcie, przechodząc na oszczędzające miejsce środki transportu – powiedział Wolfgang Siefer, szef działu mobilności. Tzw. premia środowiskowa jest dostępna od lipca i odpowiada równowartości 588 euro. Aby otrzymać bilet, trzeba być mieszkańcem Frankfurtu i sprzedać lub zezłomować samochód spalinowy. Jednym z warunków jest również zakaz zakupu kolejnego pojazdu do 12 miesięcy od otrzymania środków. Autobus elektryczny testowany na pustyni. Sprawdzano wytrzymałość baterii w wysokich temperaturach 0,5 miliona euro na premie środowiskowe Według dyrektora generalnego Frankfurt Transport Company, rocznie może wpłynąć od 50 do 60 wniosków o premię. Koszty tej inwestycji dla miasta wyniosą nawet 420 000 euro, a w budżecie dostępnych jest pół miliona euro. Akcja będzie kontynuowana aż do wyczerpania wszystkich środków. Kierownik działu mobilności Siefert podkreśla, że rezygnacja z transportu prywatnego była logiczną konsekwencją zmian zachodzących w miastach takich jak Frankfurt. Ruch samochodowy zajmuje znaczną część przestrzeni miejskiej, a zaparkowanie w centrum miasta graniczy z cudem ze względu na zbyt małą ilość miejsc parkingowych w stosunku do liczby samochodów. W związku z tym władze miasta przekonują do wyboru transportu publicznego oraz rowerów czy hulajnóg. – Jesteśmy niewielkim miastem, sieć rowerowa jest stale rozbudowywana, a transport lokalny jest dostępny dla mieszkańców każdego dnia, przez całą dobę. Opcje te są uzupełniane przez wypożyczalnie rowerów, hulajnóg elektrycznych i usługi car-sharingu – przekonują władze Frankfurtu. Zobacz też: Zamienili stację metra w elektrownię. Jak hamowanie może wytworzyć prąd? Źródła: vgf-ffm.de,frankfurt-tipp.de Fot: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.