Elektromobilność Zadebiutował nowy Nissan Leaf 18 września 2017 Elektromobilność Zadebiutował nowy Nissan Leaf 18 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? 6 września miała miejsce oficjalna premiera Nissana Leaf nowej generacji, będącego kolejnym modelem jednego z najpopularniejszych elektrycznych samochodów. Pierwsza generacja tego modelu była niezwykle udana i zyskała spore uznanie wśród kierowców. Druga generacja „Liścia” została znacznie ulepszona i niewykluczone, że przebije sukcesy swojego starszego brata. Prezentacja odbyła się w Tokio, będącego stolicą kraju, z którego wywodzi się marka Nissan. Reklama Do największych modyfikacji wprowadzonych do tego modelu należy zaliczyć zmieniony wygląd, który nareszcie nie odstrasza potencjalnych nabywców, oraz podwojony zasięg na jednym ładowaniu – obecnie wynosi on 378 km. Oprócz tego, nowy Leaf został wyposażony w funkcję ProPilot, która ma być odpowiedzią na inteligentne rozwiązania zastosowane w samochodach marki Tesla. Nowe usprawnienie pozwoli m.in. na odciążenie kierowcy podczas długotrwałego stania w korkach oraz w trakcie jazdy autostradami; będzie ono funkcjonować za sprawą samoczynnej zmiany prędkości w obrębie pasa ruchu. Bateria zamontowana w nowej generacji Nissana Leaf ma pojemność 40 kWh, pozwalając tym samym korzystać z silnika elektrycznego o mocy 110 kW. Dzięki możliwości szybkiego ładowania, potrzeba będzie jedynie czterdziestu minut, by naładować taką baterię do 40%. Japoński producent zapowiedział, że w kolejnych miesiącach pojawią się jeszcze mocniejsze warianty silnikowe. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.