Elektromobilność Zadebiutował nowy Nissan Leaf 18 września 2017 Elektromobilność Zadebiutował nowy Nissan Leaf 18 września 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. 6 września miała miejsce oficjalna premiera Nissana Leaf nowej generacji, będącego kolejnym modelem jednego z najpopularniejszych elektrycznych samochodów. Pierwsza generacja tego modelu była niezwykle udana i zyskała spore uznanie wśród kierowców. Druga generacja „Liścia” została znacznie ulepszona i niewykluczone, że przebije sukcesy swojego starszego brata. Prezentacja odbyła się w Tokio, będącego stolicą kraju, z którego wywodzi się marka Nissan. Reklama Do największych modyfikacji wprowadzonych do tego modelu należy zaliczyć zmieniony wygląd, który nareszcie nie odstrasza potencjalnych nabywców, oraz podwojony zasięg na jednym ładowaniu – obecnie wynosi on 378 km. Oprócz tego, nowy Leaf został wyposażony w funkcję ProPilot, która ma być odpowiedzią na inteligentne rozwiązania zastosowane w samochodach marki Tesla. Nowe usprawnienie pozwoli m.in. na odciążenie kierowcy podczas długotrwałego stania w korkach oraz w trakcie jazdy autostradami; będzie ono funkcjonować za sprawą samoczynnej zmiany prędkości w obrębie pasa ruchu. Bateria zamontowana w nowej generacji Nissana Leaf ma pojemność 40 kWh, pozwalając tym samym korzystać z silnika elektrycznego o mocy 110 kW. Dzięki możliwości szybkiego ładowania, potrzeba będzie jedynie czterdziestu minut, by naładować taką baterię do 40%. Japoński producent zapowiedział, że w kolejnych miesiącach pojawią się jeszcze mocniejsze warianty silnikowe. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.