Wiadomości OZE Zamień stary samochód spalinowy na rower elektryczny 18 września 2019 Wiadomości OZE Zamień stary samochód spalinowy na rower elektryczny 18 września 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. W Kalifornii dzięki programowi „Clean Cars 4 All” istnieje możliwość wymiany starego samochodu spalinowego na rower elektryczny. Akcja ma zachęcić mieszkańców do korzystania z alternatywnych sposobów komunikacji drogowej, co pomoże odkorkować ulice oraz zmniejszy emisję gazów cieplarnianych. Reklama Kalifornijski program „Clean Cars 4 All”, poprzez pomoc w uzyskaniu dotacji na zakup samochodów elektrycznych i hybrydowych, znacząco przyczynił się do wymiany starych pojazdów spalinowych. Obecnie w życie ma wejść nowa ustawa, podpisana przez gubernatora Kalifornii Gavina Newsoma, która programem obejmie również dotacje na zakup rowerów elektrycznych. Program Senate Bill 400, dzięki ułatwieniu dostępu do rowerów elektrycznych, ma stworzyć Kalifornijczykom alternatywę do codziennego korzystania z samochodów. Autor programu, senator Thomas J. Umberg twierdzi, że program Senat Bill 400, nie tylko pomoże Kalifornii zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych, ale również stanowi rozwiązanie problemu ruchu drogowego. Jak opisuje Dave Snyder, dyrektor wykonawczy California Bicycle Coalition: – Jeśli chodzi o lokalne wycieczki, e-rower dobrej jakości jest lepszym wyborem niż samochód. Trudno jednak przeznaczyć kilka tysięcy dolarów na zakup roweru. Program Senate Bill 400 może pomóc Kalifornijczykom zacząć korzystać z rowerów jako głównego środka lokomocji. Rowery elektryczne, jako propozycja zarówno na wycieczki lokalne, jak i dojazd do pracy, są znacznie bardziej przystępną cenowo, jak i ekologicznie opcją. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.