Elektromobilność Zielona energia na dwóch kółkach 03 maja 2021 Elektromobilność Zielona energia na dwóch kółkach 03 maja 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW “Mój rower elektryczny” – tak nazywa się nowy program, który już w przyszłym roku planuje wdrożyć Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obecznie instytucja rozpoczęła konsultacje społeczne w tej sprawie. Na ten moment na dopłaty do elektrycznych rowerów ma zostać przeznaczone 300 mln złotych. Ile może zyskać indywidualny beneficjent? Hulajnogi elektryczne to środek lokomocji, który zyskuje ogromną popularność w polskich miastach. Nie tylko dlatego, że jest ekologiczny, ale przede wszystkim ze względu na swoją dostępność i łatwość obsługi. Reklama W miejskiej dżungli By skorzystać z miejskiej hulajnogi, wystarczy tylko zainstalować stosowną aplikację, zapłacić za przejazd i – et voila! – można jechać. Niemal na każdym rogu spotykamy jakiś samotnie stojący pojazd, czekający na pasażera. Zalet hulajnogi jest wiele. Ułatwia np. przemieszczanie się po zakorkowanych miastach, a jazda nie wymaga posiadania prawa jazdy, by szybko ominąć korki. Pojazd ten nie emituje spalin, a przyczynia się do redukcji zanieczyszczenia powietrza. Hulajnoga na zielonym szlaku Już niebawem na polskich ulicach spotkać można będzie także hulajnogi napędzane wyłącznie energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. – Trudno byłoby realizować nasze ambitne cele ekologiczne, gdybyśmy ładowali baterie energią wytwarzaną z węgla, bo taki proces generuje niestety znaczną emisję CO2. Dlatego korzystamy wyłącznie z zielonej energii certyfikowanej dostarczanej przez innogy, a pozyskiwanej z naziemnych farm wiatrowych – mówi Borys Pawliczak, Generalny Manager Dott. Pierwsza hulajnoga na wodór Nie wyrzucamy – naprawiamy Marka podkreśla, że czas eksploatacji hulajnóg wynosi kilka lat, a kiedy nie można już na nich jeździć, wykorzystuje się ponownie poszczególne części. – Niektóre elementy wykorzystujemy do naprawy innych, sprawnych hulajnóg, a te nadmiernie zużyte trafiają do recyklingu, jako cenny surowiec – dodaje Pawliczak. Pomysłodawcy nie kryją, że minimalizacja emisji CO2 do atmosfery to zagadnienie, które ma wiele aspektów i niełatwo jest tworzyć zadowalające wszystkich rozwiązania. Wszystko zostawia swój ślad węglowy. Dlatego coraz częściej dąży się do przedłużenia żywotności produktów lub tworzenia ich w taki sposób, by nadawały się do recyklingu. Źródło: materiały prasowe Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.