Polska 190 autobusów elektrycznych dla polskich miast 06 lutego 2020 Polska 190 autobusów elektrycznych dla polskich miast 06 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz przedstawiciele samorządów podpisali umowę, na mocy której w polskich miastach pojawi się 190 nowych autobusów elektrycznych. Reklama – Władze miast coraz większą wagę przywiązują do poprawy jakości życia mieszkańców. Ekologiczna i przyjazna komunikacja miejska powoli staje się standardem – stwierdziła minister Małgorzata Jarosińska-Jedynak. Które miasta skorzystają z umowy? Autobusy elektryczne z Polski trafiły do Berlina Z unijnego dofinansowania skorzysta 13 miast: Gliwice, Gorzów Wielkopolski, Kędzierzyn-Koźle, Kraków, Malbork, Opole, Poznań, Piła, Radom, Sosnowiec, Szczecin oraz Zielona Góra. Miasta zostaną „zasilone” autobusami elektrycznymi, a także stacjami ładowania. Autobusy będą wyposażone m.in. w rampy dla wózków oraz głosowy i wizualny system zapowiedzi przystanków. Poręcze, uchwyty i przyciski mają mieć kontrastowe barwy. Rozpoczynamy podpisywanie umów o wartości 460 mln zł z UE na zeroemisyjny transport publiczny w polskich miastach. Środki trafią do #Gdynia, #ZielonaGóra, #Sosnowiec , #Gliwice, #GorzówWielkopolski, #Radom, #Opole, #Malbork, #Piła pic.twitter.com/gcaziu9uCU— Ministerstwo Infrastruktury (@MI_GOV_PL) January 30, 2020 Łącznie projekty zostały dofinansowane na kwotę 668 mln zł, z czego 460 mln zł pochodzi z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Umowy podpisano na 190 autobusów, ale finalnie ze środków POIiS zostanie zakupionych ponad 400 autobusów dla 18 miast. źródło: portalsamorzadowy.pl Fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.