Elektromobilność Autobusy elektryczne z Polski trafiły do Berlina 08 stycznia 2021 Elektromobilność Autobusy elektryczne z Polski trafiły do Berlina 08 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Berlińska spółka transportu publicznego Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) otrzymała właśnie ostatnie sztuki elektrycznych autobusów Urbino 12 Electric. Dostawcą elektryków jest polski producent Solaris. Berlin posiada już łącznie 123 elektryczne pojazdy polskiej marki. Reklama Elektryczne Solarisy wyjechały już na berlińskie drogi Zamówienie berlińskiej spółki jest trzecim największym zleceniem na dostawę autobusów elektrycznych w historii Solarisa. W czerwcu 2019 roku BVG złożyła zamówienie na 90 dwunastometrowych bateryjnych Urbino 12. Pod koniec grudnia 2020 roku, Solaris zakończył realizację zlecenia. Wszystkie autobusy kursują już po ulicach stolicy Niemiec. Każdy z nich pomieści 65 pasażerów. – Bardzo się cieszę, że Solaris jest częścią szybkiej transformacji berlińskiego transportu miejskiego na bezemisyjny. Stołeczny przewoźnik kolejny już raz zaufał naszej marce, za co jestem ogromnie wdzięczny. Ciche i zeroemisyjne Urbino electric, których w Berlinie jest już 123, codziennie wożą mieszkańców miasta, przyczyniając się do redukcji hałasu i zanieczyszczeń w mieście – skomentował Christian Goll, dyrektor zarządzający Solaris Deutschland GmbH. Autobusy stworzone z myślą o bezpieczeństwie Urbino 12 Electric posiadają baterie o całkowitej pojemności nominalnej 300 kWh, które ładuje się poprzez system plug-in. Autobusy wyposażone są m.in. w system klimatyzacji z pompą ciepła, monitoring, oraz dostępne dla podróżujących gniazda USB. W pojeździe znajduje się również kamera skrętu, która wspiera kierowcę podczas skręcania w prawo. Taki system zwiększa bezpieczeństwo podczas manewrowania w ruchu miejskim. Polskie elektryki w europejskich miastach Firma Solaris dostarcza elektryczne autobusy do wielu europejskich miast. Na ulice Niemiec wyjechało jak do tej pory 180 pojazdów – jeżdżą m.in. w Berlinie, Dreźnie, Hamburgu, Frankfurcie nad Menem, czy Hanowerze. Źródło: solarisbus.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.