Elektromobilność Do 2025 roku połowa autobusów na świecie będzie elektryczna? 07 lutego 2018 Elektromobilność Do 2025 roku połowa autobusów na świecie będzie elektryczna? 07 lutego 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Na świecie jest już wiele miast, w których komunikację miejską obsługują w większości pojazdy wyposażone w napędy ekologiczne. Mowa tutaj zarówno o tych elektrycznych, wodorowych oraz zasilanych gazem CNG. Według analizy przeprowadzonej przez Bloomberg New Energy Finance prawdopodobne jest, że już do 2025 roku niemal połowa autobusów jeżdżących w komunikacjach miejskich, będzie mieć napęd elektryczny. Jest to optymistyczna, ale możliwa do realizacji wizja. Rozwój technologii ma wpływ na spadek cen, co przekłada się na opłacalność elektromobilności. W związku z tym zakup pojazdów elektrycznych będzie się zwracać dużo szybciej. Według opublikowanego raportu w 2025 roku po drogach powinno jeździć około 1,2 miliona autobusów elektrycznych. Dla porównania w 2017 roku było ich „zaledwie” 386 tysięcy. Reklama Zakupy autobusów elektrycznych są motywowane różnymi czynnikami. Wśród nich znajduje się chęć przeciwdziałania zanieczyszczeniom powietrza, które często są skutkiem nadmiernej emisji spalin do atmosfery. Ekologiczność napędów EV niewątpliwe przyspieszy wzrost popularności tej technologii, szczególnie biorąc pod uwagę ciągle zaostrzane normy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.