życie w zgodzie z naturą

5 sposobów na zdrowe życie w zgodzie z naturą

Zdrowie jest dla nas najważniejsze, ale ważne jest także środowisko. Te dwie kwestie można ze sobą pogodzić. Wystarczy zachować równowagę między zdrowym trybem życia a środowiskiem. Poniżej 5 przykładów, jak osiągnąć tę równowagę.  

1. Korzystanie z dobrej jakości powietrza

Może to wydać się banalne, ale osoby żyjące w miejscach, gdzie występuje smog, wiedzą najlepiej, jak ważne jest czyste powietrze. Na terenach o niskim zanieczyszczeniu powietrza można pójść na spacer o każdej porze dnia. W dużych miastach i zwłaszcza zimą spacery nie są zalecane.

Istotną rzeczą jest odpowiednia jakość powietrza w pomieszczeniach. Można ją osiągnąć, unikając ostrych środków czystości i często wietrząc miejsca, w których najdłużej przebywamy. A podczas malowania nie należy się zbliżać do farb zawierających, np. amoniak czy inne substancje chemiczne.

2. Korzystanie z alternatywnych źródeł komunikacji

Jednym z źródeł zanieczyszczenia powietrza są samochody. Aby zminimalizować ich wpływ na środowisko, rozważmy częstsze chodzenie do pracy czy do sklepu. Jeśli jest to niemożliwe, równie dobrze możemy się przesiąść na rower czy też, ostatnio na coraz bardziej popularną hulajnogę. W ostateczności pozostaje nam także jazda komunikacją miejską. Innym sposobem jest inwestycja w samochody zeroemisyjne, czyli takie, które nie emitują szkodliwych toksyn do środowiska. Chodzenie czy jazda zarówno na rowerze, jak i na hulajnodze, z pewnością będzie mieć znaczny wpływ zarówno na nasze zdrowie i na środowisko.

3. Zmiana diety

To co jemy i to czym się odżywiamy ma znaczący wpływ na środowisko i na nasze zdrowie. Starajmy się jeść produkty, które są świeże i pochodzą od lokalnych producentów. Unikajmy tych najbardziej przetworzonych, a także takich, które są importowane. Import produktów ma wpływ nie tylko na jakość produktu, ale także na pozostawiony ślad węglowy. Starajmy się także wystrzegać plastiku i butelek jednorazowego użytku.Butelki plastikowe można zastąpić butelkami szklanymi lub zaopatrzyć się w filtr.

4. Naturalna witamina D

Korzystajmy z naturalnego słońca, idąc do pracy, do sklepu czy też podczas treningów. Pamiętajmy jednocześnie o zachowaniu ostrożności przy zbyt długim przebywaniu na słońcu. Odpowiedni czas ‘na słońce’ to godziny od jego wschodu do 10:00. Ćwiczenia na świeżym powietrzu pozytywnie wpływają na nasze zdrowie i środowisko. Ćwicząc w pomieszczeniach zamkniętych używamy maszyn, które pobierają prąd.

5. Spędzaj czas w ogrodzie

To dobry sposób spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Można jednocześnie zażyć trochę ruchu, jak i promieni słonecznych. Dla osób, które nie mają podwórka, ani innego skrawka ziemi, istnieje możliwość skorzystania z ogrodów społecznych. Jest to doskonała alternatywa dla osób chcących uprawiać ogród, przyczyniając się tym samym do pozytywnego oddziaływania dla swojej lokalnej społeczności. Póki co, takie ogrody znajdują się w Warszawie, ale inne miasta, takie jak Szczecin, Kraków, Wrocław czy Siemianowice także się organizują w ich tworzenie.

Źródło: inhabitat.com, fundacjamy.com

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej:

Milenialsi umrą szybciej. Raport o stanie zdrowia

Mimo że bardziej niż inne pokolenia dbają o ekologiczny styl życia, są aktywni fizycznie, zwracają uwagę na to, co jedzą, i mają świadomość, jak ważny jest balans pomiędzy życiem osobistym a pracą – wciąż są narażeni na zaburzenia psychiczne czy stany lękowe. Ponadto częściej niż inne pokolenia milenialsi będą umierać w wyniku samobójstwa lub przedawkowania.