#Hulajnogachallenge – hulajnogi w praktyce – zalety, technika jazdy i przeszkody

Minęły ponad 2 tygodnie naszego wyzwania #hulajnogachallenge! Czas więc na kilka pierwszych wniosków wysnutych z doświadczeń śmigania na hulajnogach do pracy i w wolnych chwilach.

Zalety jazdy na hulajnodze

Hulajnoga, jako alternatywny środek transportu dla samochodów, komunikacji miejskiej czy roweru, sprawdzi się:
– w dojeździe na krótkich lub średnich dystansach – z naszej praktyki wynika, że tak do maksymalnie 5-6 km,
– w swobodnym poruszaniu się po mieście – z łatwością można unikać korków oraz dowolnie opracować sobie trasę do pracy i z powrotem, unikając ruchliwej ulicy lub niezbyt dobrej jakości podłoża. Mamy sporo satysfakcji, gdy mijamy auta stojące w korku;
– jako poranny trening – to świetny sposób na rozgrzewkę przed pracą / szkołą, sposób na poranne rozbudzenie się oraz trening dla naszych mięśni nóg i… brzucha! Jazda na hulajnodze wymaga utrzymywania równowagi, co doskonale wpływa na nasze tzw. mięśnie głębokie i postawę;
– jako alternatywa do spaceru lub roweru – wiecie, że jazda na hulajnodze angażuje sporo mięśni i dzięki temu nasz wysiłek energetyczny jest większy niż podczas spaceru lub jazdy na rowerze? Dzięki temu spalamy też więcej kalorii. Godzina jazdy na hulajnodze to nawet 500 kcal!

Hulajnoga jest dla każdego – rynek oferuje szeroki asortyment sprzętu, w sklepach znajdziemy więc hulajnogi dla dorosłych, dla dzieci, jak i bardzo uniwersalne, regulowane modele.

Technika jazdy na hulajnodze

Na co trzeba uważać, poruszając się na hulajnodze? Ważna jest technika jazdy – należy:
– szybko nauczyć się sprawnie zmieniać nogi – dzięki temu nie będziemy nadmiernie obciążać naszych stawów oraz kręgosłupa i poprawimy naszą koordynację ruchową,
– w trakcie przyspieszania należy pochylić się do przodu i wykonywać energiczne, naprzemienne odepchnięcia, gdy chcemy zahamować należy przesunąć się na tył podestu,
– utrzymywać prawidłową postawę, tzn. lekko ugięte w kolanach nogi, proste plecy, napięte mięśnie brzucha – inaczej szybko pojawi się ból nóg lub kręgosłupa,
– nie patrzeć wyłącznie w dół – podczas jazdy powinno patrzeć się prosto przed siebie, przez cały czas, nawet w trakcie odpychania. Musimy wiedzieć, co dzieje się dookoła nas, ponieważ jesteśmy uczestnikami ruchu.

Technika jazdy na hulajnodze nie jest trudna – jej wypracowanie nie zajmuje dużo czasu. Mimo początkowych problemów ze zmianą nóg, szybko opanowałyśmy hulanie i teraz pokonanie trasy jest dużo łatwiejsze niż na początku naszej przygody.

Jazda na hulajnodze – przeszkody

A co najbardziej nam przeszkadza? Zdecydowanie wysokie krawężniki oraz słabej jakości podłoże – kostka brukowa, mimo amortyzatorów, w które wyposażone są hulajnogi, bywa naprawdę denerwująca.

Figla czasem płata nam również pogoda – poranki są jeszcze zimne, więc czasami przydałyby się rękawiczki, a gdy pada deszcz – warto wykorzystać możliwości tzw. transportu kombinowanego. Z złożoną hulajnogą bez problemu powinniście wsiąść do tramwaju lub autobusu. Nam się to bez przeszkód udaje!

Czy ktoś z Was przesiadł się na hulajnogę?

__________________________

Sprawdźcie też inne materiały z naszego #hulajnogachallenge: