Elektromobilność F-Vision – koncepcja przyszłości ciężarówek od Forda 01 października 2018 Elektromobilność F-Vision – koncepcja przyszłości ciężarówek od Forda 01 października 2018 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Przedstawiciele Forda na targach IAA Commercial Vehicles 2018 w niemieckim Hanowerze zaprezentowali nową koncepcję marki na elektryczną, autonomiczną ciężarówkę – F-Vision. Tym samym dołączyli do innych producentów, którzy starają się zdominować ten segment elektrycznej branży motoryzacyjnej. Reklama O prezentacji F-Vision w Hanowerze przedstawiciele napisali podsumowująco: „F-Vision, nasz pierwszy samochód koncepcyjny, którzy przygotowaliśmy z wizją przyszłości, wyróżnił targi pojazdów użytkowych w Hanowerze ze względu na swoje uderzające detale. (…) Nasze koncepcyjne F-Vision zostało zaprojektowane z myślą o tureckich projektantach i inżynierach, którzy kształtują przyszłość”. Szczegóły dotyczące specyfikacji elektrycznej ciężarówki F-Vision póki co są nieznane. Ford potwierdza jedynie, że będzie ona w pełni zasilana przez napęd elektryczny i wyposażona w system autonomicznej jazdy na poziomie 4. To oznacza, że może poruszać się samodzielnie, bez udziału człowieka, ale w sposób dostosowany do norm drogowego planu Europejskiej Rady ds. Transportu Drogowego. Koncepcja przewiduje jednak, że podczas jazdy konieczna będzie obecność kierowcy. Jak mówią projektanci Forda, inspiracją dla projektu F-Vision była postać komiksowa, dzięki której pojazd zyskał wygląd kojarzący się z maszyną. W koncepcji ciężarówka wyposażona jest w przyciemniane okna oraz możliwość ich regulacji w stosunku do potrzeb kierowcy, co ułatwia optymalne dopasowanie zakresu widzenia drogi. Możliwa jest również modyfikacja przodu pojazdu i projektowania jego wyglądu zgodnie z wizją właściciela. Póki co F-Vision jest jedynie koncepcją, a Ford nie zapowiada planów produkcyjnych na skalę seryjną. Przewiduje jednak przyszłość, w której ludzie i pojazdy będą wchodzić w interakcję. Na ten moment najbardziej popularnym modelem ciężarówki elektrycznej pozostaje Semi od Tesli, ale konkuruje z nią kilka propozycji Daimlera oraz niedawno zaprezentowany przez Volvo prototyp autonomicznej, elektrycznej ciężarówki bez kabiny dla kierowcy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.