Polska 68 proc. Polaków zamawia dania bezmięsne, gdy stołuje się poza domem 13 stycznia 2020 Polska 68 proc. Polaków zamawia dania bezmięsne, gdy stołuje się poza domem 13 stycznia 2020 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Już 3 miliony Polaków to weganie i wegetarianie. Co trzeci Polak, który je mięso, deklaruje, że chętnie spróbuje roślinnych substytutów. Reklama Wegetarian przybywa Rynek roślinnych zamienników mięsa to przyszłość branży spożywczej – wyniki sprzedażowe w USA pokazały, że konsumenci w 2019 roku zakupili roślinne substytuty za miliard dolarów. W Polsce dania wegetariańskie również są coraz popularniejsze, a na dietę bezmięsną przeszło już ponad 3 mln Polaków – tak wynika z raportu RoślinnieJemy „Postawy Polaków wobec produktów roślinnych”. W ubiegłym roku 38,5% Polaków, którzy jedzą mięso, deklarowało, że znacznie ograniczyło jego spożycie. – Rynek kuchni roślinnej w ostatnich latach bardzo się zmienił. Rozwój technologii, większa świadomość wśród kucharzy i producentów dań roślinnych powodują, że nie mamy już do czynienia ze słynnym sojowym kotletem, tylko są to produkty dużo bardziej różnorodne smakowo, w których wykorzystuje się różne rodzaje białka, np. z grochu czy cieciorki. Wiele restauracji i sieci handlowych opracowuje własne receptury burgerów – wskazuje Magdalena Motylińska, event manager kampanii „RoślinnieJemy”. Burgery wege Do nowych potrzeb konsumentów muszą dostosować się również restauracje. Ostatnio z bogatą ofertą menu roślinnego wystartowały burgerownie. Z danych wynika, że aż 68% Polaków zamawia bezmięsne dania, gdy stołuje się poza domem. – Sieci burgerowe inwestują w burgery wege, bo ok. 60% klientów jest nimi potencjalnie zainteresowanych. Tylko część z nich jest wegetarianami czy weganami, a ogromna większość są to po prostu osoby chcące zredukować spożycie mięsa, czy spróbować czegoś nowego – tłumaczy Motylińska. Nawyki mają znaczenie Specjaliści podkreślają, że nasze nawyki żywieniowe mają kluczowe znaczenie dla przyszłości planety. Dlaczego? Gdyby zredukować hodowlę zwierząt, można by z powrotem zalesić ogromne hektary ziemi, polepszyć stan gleb, oszczędzić wodę. Dieta roślinna jest szansą – z raportu IPCC wynika, że zmiana sposobu żywienia i większy nacisk społeczeństw na spożywanie produktów pochodzenia roślinnego mogłoby przełożyć się na zmniejszenie upraw o równowartości 6 mln km² (to dwukrotność powierzchni Indii), z kolei całkowite przejście na dietę roślinną „oddałoby” aż 30 mln km² pól uprawnych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.