Wiadomości OZE Sklep sieci Carrefour będzie zasilany dzięki OZE 02 listopada 2017 Wiadomości OZE Sklep sieci Carrefour będzie zasilany dzięki OZE 02 listopada 2017 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Instalacje fotowoltaiczne zyskują popularność nie tylko w przypadku gospodarstw domowych; spore zainteresowanie nimi wykazują również duże przedsiębiorstwa i firmy. Skorzystanie z energii, którą daje Słońce, rodzi nie tylko oszczędności, ale pomaga również w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy troszczącej się o naturę – co w dzisiejszych czasach jest na wagę złota. Między innymi dlatego Apple, Google czy Toyota idą w stronę zielonej energii. Nie trzeba jednak powoływać się na takich gigantów, by zauważyć panujący obecnie trend. Przykładem tego jest sklep sieci Carrefour w Zgorzelcu, na którym zainstalowano instalację fotowoltaiczną, wspieraną wiatrakami. Reklama Instalacja znajduje się na dachu budynku. W jej skład wchodzi 86 modułów fotowoltaicznych, których moc wynosi 23,65 kWp. To jednak nie wszystko, bowiem na dachu sklepu wybudowano również 16 miniaturowych turbin wiatrowych, z których każda dysponuje mocą 1 kW. Nie jest to jednak moc wystarczająca do całkowitego zasilenia tego obiektu – wedle szacunków, pokryte zostanie 3% zapotrzebowania na energię. Jeżeli jednak instalacja się sprawdzi, nie jest wykluczone, że zostanie ona rozbudowana. Połączenie obu technologii zapewnia nam prąd zarówno w dzień, jak i w nocy. Turbiny wiatrowe bardzo ładnie prezentują się na elewacji hipermarketu i pokazują mieszkańcom Zgorzelca, że naszej firmie zależy na poszanowaniu środowiska naturalnego i pozyskiwaniu energii ze źródeł odnawialnych. Nowo powstała instalacja doskonale wpisuje się w nasza politykę oszczędzania energii elektrycznej i obniżania kosztów eksploatacyjnych w sklepach sieci Carrefour. Równocześnie nasze działania zbiegają się z unijnymi dyrektywami redukcji emisji CO2 – powiedział Maciej Szymański, pełniący funkcję senior managera działu utrzymania technicznego sieci Carrefour w Polsce. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.