Fotowoltaika SEIA: poziom instalacji PV w amerykańskich szkołach wzrósł o 86 procent 04 grudnia 2017 Fotowoltaika SEIA: poziom instalacji PV w amerykańskich szkołach wzrósł o 86 procent 04 grudnia 2017 Przeczytaj także Fotowoltaika Gdzie w Polsce zainstalować fotowoltaikę? Najlepsze lokalizacje Wydajność instalacji fotowoltaicznej jest zależna od kilku czynników, m.in. od lokalizacji. Zależnie od umiejscowienia budynku, szerokości geograficznej i pory roku, ilość promieni, które docierają do paneli PV jest różna. W których miejscach Polski instalacja jest najbardziej wydajna? Jak duże znaczenie ma lokalizacja dla wydajności fotowoltaiki? O te kwestie zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy. Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Według najnowszego raportu amerykańskiego Stowarzyszenia Energetyki Słonecznej (SEIA) od 2014 roku poziom instalacji fotowoltaicznych na obszarach szkolnych w USA powiększył się o 86 procent. Poziom instalacji energetyki słonecznej wzrósł dwukrotnie, co daje obecnie około1 GW zainstalowanej mocy. Analiza instalacji OZE dotyczy szkół zaliczanych do tzw. grupy szkół K-12,czy klas od zerówki do dwunastej klasy szkoły średniej. Według SEIA całkowita moc wytwórcza wynosi 910 MW. Reklama Koszty instalacji słonecznych w placówkach oświatowych spadły o 67 procent, w samym 2016 roku spadek ten odnotowano na poziomie 19 procent. Niskie koszty przyczyniły się do boomu inwestycyjnego na terytorium publicznych szkół – szacuje się, że obecnie około cztery miliony uczniów korzystają z energii wyprodukowanej z pomocą instalacji OZE. Około pięć tysięcy placówek odnotowało znacznie niższe rachunku za energię. Oszczędności można przeznaczyć na wyższe płace dla nauczycieli, zakup podręczników czy innych podstawowych pomocy naukowych wykorzystywanych w szkołach. Abigail Ross Hopper, prezes oraz dyrektor generalny SEIA, zauważył, że istnieje powód, dlaczego energia słoneczna rozprzestrzenia się tak szybko w amerykańskich okręgach szkolnych, który jest całkiem łatwy do zrozumienia – kiedy placówki stawiają na energię słoneczną, korzysta na tym cała społeczność. Według SEIA szkoły znajdujące się w stanie Kalifornia przodują na drodze do wykorzystywania odnawialnych źródeł energii w funkcjonowania ośrodków. Podobną zmianę w źródłach energii można zaobserwować w New Jersey, Arizonie, Massachusetts oraz w Nowym Jorku. Całość raportu jest dostępna pod linkiem: Brighter Future: A Study on Solar in U.S. Schools Źródła: SEIA, PV Tech Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.