Elektromobilność Greenway Infrastructure Poland zagęści polską sieć ładowarek do EV 22 grudnia 2017 Elektromobilność Greenway Infrastructure Poland zagęści polską sieć ładowarek do EV 22 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Dane dotyczące rozwoju elektromobilności w Polsce wskazują, że tempo rozwoju infrastruktury niezbędnej w obsłudze samochodów EV jest zbyt wolne, aby dotrzymać kroku państwom Europy Zachodniej. Aby sytuacja uległa zmianie, potrzebna jest większa intensywność działań ze strony rządu, który w swych rękach trzyma klucz do rozwiązania tego problemu. Jak zwykle w takich sytuacjach na ratunek przychodzi prywatny kapitał. W tej sytuacji chodzi o Greenway Infrastructure Poland. Podmiot ten rozpoczął przed kilkoma dniami projekt o nazwie NCE-AdvancedEvNet. Reklama Głównym jego celem jest rozbudowa na terenie większych polskich aglomeracji i głównych szlaków komunikacyjnych sieci punktów ładujących samochody elektryczne, dzięki której liczba stacji zwiększy się o kolejne sześćdziesiąt punktów o mocy 50 kW. Co istotne, w ramach omawianego projektu zostaną utworzone nie tylko zwykłe punkty ładujące, ale również te o ultraszybkiej przepustowości, z mocą do 350kW. Inwestycja ma zostać ukończona w 2020 roku. Wtedy też przybędzie w naszym kraju dodatkowych dwieście punktów ładujących samochody elektryczne. Innym istotnym elementem projektu jest ściślejsza współpraca z Gdynią, opierająca się na udostępnieniu firmie terenów pod budowę stacji ładujących, które zlokalizowane będą w głównych punktach przesiadkowych. To rozwiązanie zostanie idealnie dopasowane do potrzeb kierowców, którzy zamierzają przesiadać się do komunikacji miejskiej i pozostawiać swój pojazd do naładowania. Współpraca z władzami Gdyni ma zaowocować w przyszłości powstaniem sześciu dodatkowych miejsc ładujących na obszarze miasta. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.