OZE Nowe ładowarki do samochodów elektrycznych pojawiły się w Warszawie 03 stycznia 2018 OZE Nowe ładowarki do samochodów elektrycznych pojawiły się w Warszawie 03 stycznia 2018 Przeczytaj także OZE Magazyny energii w mieszkaniach są nieopłacalne. Co sprawia, że inwestycja się nie zwraca? Rosnące ceny energii elektrycznej sprawiają, że coraz więcej osób zaczyna interesować się magazynami energii jako sposobem na obniżenie rachunków za prąd. Na rynku pojawiają się firmy, które proponują sprzedaż magazynu do mieszkań lub domów pozbawionych własnych instalacji OZE. To ważne, by wiedzieć, jakie są koszty, zagrożenia i realne korzyści dla konsumentów, które mogą nie być tak atrakcyjne, jak je przedstawiają sprzedawcy. Biomasa Brykiet z łusek słonecznika i biomasa: czy to bardziej ekologiczna alternatywa dla pelletu? Znaczenie biomasy w Polsce rośnie, a w zaktualizowanym Krajowym Planie Energii i Klimatu (KPEiK) została wskazana jako kluczowy element stabilności systemu energetycznego. Jej popularność stawia jednak nowe wyzwania – rosnące ceny pelletu i kotłów oraz ryzyko nadmiernej eksploatacji lasów. Na rynku pojawiają się jednak różne ekologiczne alternatywy, które mają na celu wsparcie gospodarki o obiegu zamkniętym. Samochody elektryczne stają się coraz powszechniejszym środkiem transportu, przez co wzrasta zapotrzebowanie na odpowiednią infrastrukturę zapewniającą im prawidłowe funkcjonowanie. Naprzeciw takim właśnie potrzebom ich użytkowników wyszło niedawno miasto Warszawa. Na terenie największego stołecznego Parkingu P+R Metro Młociny zamontowano bowiem nowy system do ładowania tak zwanych „elektryków”. Reklama – Inaugurujemy miejsce, gdzie kierowcy posiadający samochody elektryczne będą mogli podjechać, zostawić swój samochód, włączyć ładowanie i pojechać do pracy, a więc pierwszy nasz miejski system do ładowania samochodów elektrycznych. Mamy przygotowane dwie ładowarki na cztery miejsca do ładowania; pod każdą ładowarkę będzie można podpiąć dwa samochody do jednoczesnego ładowania – powiedziała w specjalnym wywiadzie udzielonym portalowi Świat OZE Renata Kaznowska, zastępca prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy. Już wcześniej na stronach naszego portalu informowaliśmy, że strefy Park&Ride staną się bardziej przyjazne użytkownikom, przede wszystkim za sprawą powstania ułatwień skierowanych głównie do właścicieli samochodów elektrycznych. Podczas grudniowej sesji Rady Warszawy tamtejsi rajcy uchwalili m.in. utworzenie EkoKarty, umożliwiającej pozostawienie pojazdu na terenie parkingu P+R o dowolnej porze (nawet w trakcie przerwy technicznej); udogodnienie to przeznaczone jest jednak jedynie dla właścicieli samochodów elektrycznych. Jak zapewnia zastępca prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy, stosowne zezwolenia będzie można pobrać już od 1. lutego br. w Zarządzie Transportu Miejskiego. Co więcej, w planach są dodatkowe inwestycje skierowane dla warszawskich posiadaczy „elektryków”. Specjalne miejsca postojowe wyposażone w ładowarki będą sukcesywnie pojawiały się na istniejących już parkingach. Natomiast te parkingi, które dopiero zostaną zbudowane, od początku będą planowane w taki sposób, by zawierały miejsca dla „elektryków” oraz infrastrukturę potrzebną do ich ładowania. Na tym ułatwienia się nie kończą, bowiem już w roku 2018 w Warszawie zostaną zrealizowane kolejne inwestycje. Jak zdradza Renata Kaznowska, zostaną one usytuowane na Jeziorkach, Żeraniu oraz na parkingu Trocka. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.