Elektromobilność Volkswagen zwiększy produkcję elektrycznego Golfa dwukrotnie 11 stycznia 2018 Elektromobilność Volkswagen zwiększy produkcję elektrycznego Golfa dwukrotnie 11 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Volkswagen ma w swojej ofercie elektryczny wariant popularnego w Europie modelu Golf. Cieszy się on szczególną popularnością w krajach skandynawskich, gdzie infrastruktura potrzebna elektrycznym pojazdom jest bardzo dobrze rozwinięta. To jednak nie jedyne rynki, które wyrażają zainteresowanie tym modelem, czego ma świadomość sam producent. W związku z tym zamierza on podwoić produkcję, tak by sprostać zapotrzebowaniu, a jednocześnie zwiększyć swoje zyski ze sprzedaży. By zrealizować zamierzone sobie plany, producent z Wolfsburga uruchomi nocne zmiany w zakładzie Transparent Factory od marca bieżącego roku. Jak do tej pory, w ciągu jednego dnia produkowano tam 35 egzemplarzy elektrycznego modelu. Po wprowadzeniu nocnych zmian liczba ta ma planowo wzrosnąć dwukrotnie – tak by każdego dnia z linii produkcyjnej zjeżdżało 70 egzemplarzy. Reklama W polityce niemieckiej marki można zauważyć coraz większe zainteresowanie elektryfikacją oraz odnawialnymi źródłami energii. Być może ma to związek z niedawną aferą, która odbiła się szerokim echem na całym świecie. Volkswagen celowo zaniżał wyniki emisji spalin w swoich samochodach, by spełniały obowiązujące normy. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.