Elektromobilność Volkswagen zwiększy produkcję elektrycznego Golfa dwukrotnie 11 stycznia 2018 Elektromobilność Volkswagen zwiększy produkcję elektrycznego Golfa dwukrotnie 11 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Volkswagen ma w swojej ofercie elektryczny wariant popularnego w Europie modelu Golf. Cieszy się on szczególną popularnością w krajach skandynawskich, gdzie infrastruktura potrzebna elektrycznym pojazdom jest bardzo dobrze rozwinięta. To jednak nie jedyne rynki, które wyrażają zainteresowanie tym modelem, czego ma świadomość sam producent. W związku z tym zamierza on podwoić produkcję, tak by sprostać zapotrzebowaniu, a jednocześnie zwiększyć swoje zyski ze sprzedaży. By zrealizować zamierzone sobie plany, producent z Wolfsburga uruchomi nocne zmiany w zakładzie Transparent Factory od marca bieżącego roku. Jak do tej pory, w ciągu jednego dnia produkowano tam 35 egzemplarzy elektrycznego modelu. Po wprowadzeniu nocnych zmian liczba ta ma planowo wzrosnąć dwukrotnie – tak by każdego dnia z linii produkcyjnej zjeżdżało 70 egzemplarzy. Reklama W polityce niemieckiej marki można zauważyć coraz większe zainteresowanie elektryfikacją oraz odnawialnymi źródłami energii. Być może ma to związek z niedawną aferą, która odbiła się szerokim echem na całym świecie. Volkswagen celowo zaniżał wyniki emisji spalin w swoich samochodach, by spełniały obowiązujące normy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.