Elektromobilność Węgry europejskim zagłębiem produkcji akumulatorów litowo-jonowych? 24 stycznia 2018 Elektromobilność Węgry europejskim zagłębiem produkcji akumulatorów litowo-jonowych? 24 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Japoński producent baterii GS Yuasa Corporation poinformował w ostatnim komunikacie prasowym o swych zamiarach otwarcia w Europie montowni akumulatorów litowo-jonowych przeznaczonych dla samochodów EV. Siedziba fabryki zostanie zlokalizowana w mieście Miszkolc na Węgrzech. W tym celu utworzono spółkę GS Yuasa Hungary. Zakład montujący akumulatory będzie zajmował obszar o powierzchni 140 000 m2. Docelowe moce produkcyjne obliczono na 500 tysięcy zestawów akumulatorów rocznie. Reklama Do momentu uruchomienia produkcji ogniw litowo-jonowych węgierski zakład będzie zmuszony korzystać z gotowych pakietów produkowanych na terenie Japonii i importowanych do nowo otwartej fabryki. Japoński koncern posiada długoletnie doświadczenie w wytwarzaniu baterii litowo-jonowych stosowanych w samochodach elektrycznych i hybrydowych. Najczęściej produkty tej firmy znaleźć można w pojazdach marki Honda. Przypomnijmy, że montownia, która powstanie w Miszkolcu, nie będzie jedynym tego typu zakładem na terenie Węgier. Kierunek węgierski wśród azjatyckich inwestorów z branży baterii litowo-jonowych stał się ostatnio bardzo popularny. Poza wymienionym koncernem GS Yuasa również koreańskie koncerny Samsung oraz SK Innovation zdecydowały o uruchomieniu w najbliższym czasie swoich montowni w tym kraju. Decyzja GS Yuasa oraz podmiotów koreańskich jest konsekwencją podjętych przez niektóre państwa Europy postanowień zmierzających do całkowitego wyeliminowania samochodów spalinowych z rynku i zastąpienia ich wersjami elektrycznymi. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.