Elektromobilność Ustawę o wspieraniu elektromobilności senat przyjął bez poprawek 25 stycznia 2018 Elektromobilność Ustawę o wspieraniu elektromobilności senat przyjął bez poprawek 25 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryczne autobusy na telefon – przyszłość transportu? Autobusy zasilane energią słoneczną, które kursują pomiędzy wybranymi 28 lokalizacjami, a ich zamówienie jest możliwe przez aplikację lub infolinię. Futurystyczna wizja czy rzeczywistość? Elektromobilność Tylko 14% Polaków wie, czym są Strefy Czystego Transportu! Szokujące dane Mimo że Strefy Czystego Transportu są głośnym medialnym tematem, wciąż wielu Polaków nie wie na czym miałyby polegać i gdzie zostały wprowadzone. 29% Polaków nigdy nie słyszało o takiej koncepcji, a 28% słyszało, ale nie potrafi wytłumaczyć, czym są SCT. Z czego wynika ta niewiedza i dlaczego Polacy boją się wprowadzenia regulacji? Polska ustawa o wspieraniu elektromobilności trafiła do senatu. Za głosowało 61 senatorów, natomiast przeciw 27. Wyższa izba parlamentu nie wniosła żadnych poprawek. Teraz dokument czeka na podpis prezydenta. W ustawie zapisano jakie mają być systemy wspierania rozwoju elektromobilności w naszym kraju. Powinny one głównie zachęcać do zakupu tego rodzaju pojazdów, np. poprzez zniesienie akcyzy na samochody elektryczne i hybrydowe, zwolnienie tych aut z opłat parkingowych oraz umożliwienie większej amortyzacji w przypadku zakupu ich na firmę. Reklama Innym mechanizmem wsparcia ma być także rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, zwłaszcza w aglomeracjach i obszarach gęsto zaludnionych. Ustawa przewiduje budowę stacji ładowania wzdłuż największych tras drogowych prowadzących przez nasz kraj. Ma to umożliwić łatwe poruszanie się samochodami elektrycznymi i hybrydowymi w miastach i poza nimi. Jak planuje rząd, do końca 2020 roku powstać ma około sześć tysięcy punktów ładowania normalnej mocy i 400 punktów ładowania o mocy zwiększonej. W ustawie zawarto także możliwość wprowadzania tzw. „stref czystego transportu” przez samorządy. Władze lokalne będą mogły wyznaczać je na obszarze zwartej zabudowy mieszkaniowej, w której ruch samochodów innych niż elektryczne, wodorowe i ewentualnie gazowe, będzie mocno ograniczony. Ministerstwo Energii planowało wdrożenie opłaty za wjazd pojazdów spalinowych do tej strefy na poziomie do 30 zł za dzień, ale finalnie Sejm wykreślił ten zapis z projektu ustawy. Ustawa o elektromobilności wprowadza do prawa polskiego elementy dyrektywy UE dotyczące rozwoju infrastruktury dla pojazdów na paliwa alternatywne. Przepisy tej dyrektywy muszą wejść w życie do pierwszego lutego bieżącego roku, jeśli Polska nie chce otrzymać kar. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.