Elektromobilność Pierwszy elektryczny Seat za dwa lata 13 lutego 2018 Elektromobilność Pierwszy elektryczny Seat za dwa lata 13 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektryfikacja w motoryzacji staje się normą. Producenci mają w swoich ofertach coraz więcej modeli elektrycznych i wciąż pracują nad nowymi, bardziej wydajnymi. Wyjątkiem pozostaje hiszpański Seat, który najprawdopodobniej swoje pierwsze auto zasilane prądem wypuści na rynek dopiero w 2020 roku. Informację taką podał portal autoexpress.co.uk, powołując się na swoje źródła. Seat jednak nie ukrywa, że prowadzi prace nad autem elektrycznym. Matthias Rabe, dyrektor działu badań i rozwoju firmy, stwierdził, że nowy model będzie dosyć kompaktowy i rozmiarami zbliżony do Seata Leona. Spekuluje się, że elektryczny Seat ma nosić nazwę Born, która odnosi się do jednego z regionów Katalonii. Reklama Matthias Rabe poinformował, że samochód będzie dostępny w dwóch wariantach mocy, a prace nad nim dobiegają końca. Według informacji jakie trafiły do mediów, cena samochodu ma oscylować w granicach zbliżonych do modelu Ateca, którego ceny w Polsce zaczynają się od 80 tysięcy złotych. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.