Elektromobilność Pierwszy elektryczny Seat za dwa lata 13 lutego 2018 Elektromobilność Pierwszy elektryczny Seat za dwa lata 13 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Elektryfikacja w motoryzacji staje się normą. Producenci mają w swoich ofertach coraz więcej modeli elektrycznych i wciąż pracują nad nowymi, bardziej wydajnymi. Wyjątkiem pozostaje hiszpański Seat, który najprawdopodobniej swoje pierwsze auto zasilane prądem wypuści na rynek dopiero w 2020 roku. Informację taką podał portal autoexpress.co.uk, powołując się na swoje źródła. Seat jednak nie ukrywa, że prowadzi prace nad autem elektrycznym. Matthias Rabe, dyrektor działu badań i rozwoju firmy, stwierdził, że nowy model będzie dosyć kompaktowy i rozmiarami zbliżony do Seata Leona. Spekuluje się, że elektryczny Seat ma nosić nazwę Born, która odnosi się do jednego z regionów Katalonii. Reklama Matthias Rabe poinformował, że samochód będzie dostępny w dwóch wariantach mocy, a prace nad nim dobiegają końca. Według informacji jakie trafiły do mediów, cena samochodu ma oscylować w granicach zbliżonych do modelu Ateca, którego ceny w Polsce zaczynają się od 80 tysięcy złotych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.