Wiadomości OZE Na Białorusi wystartuje produkcja elektryków Zotye 28 lutego 2018 Wiadomości OZE Na Białorusi wystartuje produkcja elektryków Zotye 28 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Białorusko-brytyjska spółka joint venture UNISON zaprezentowała dwa modele samochodów elektrycznych Zotye: E200EV i Z500EV, które będą montowane w fabryce na Białorusi. Masowa produkcja rozpocznie się już w maju 2018 roku. Nie są znane szczegóły produkcji pojazdów. Będzie ona najprawdopodobniej zależała od popytu na samochody elektryczne na Białorusi, który może być stosunkowo niski ze względu na brak infrastruktury do ich użytkowania. Reklama „Samochody elektryczne od dawna uważane są za pojazdy przyszłości. Stały się popularne nie tylko przez wzgląd na rosnące ceny ropy naftowej, ale także na ogólnoświatową walkę o dobro otaczającego nas środowiska. Dla nas produkcja pojazdów elektrycznych na Białorusi stała się bardzo poważną misją”, powiedział Dmitrij Jegorow, generalny dyrektor UNISON. Zotye E200EV przypomina słynny model Smarta. Pojazd jest dwuosobowy, posiada także mały bagażnik. Samochód jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 86 KM. Dodatkowo pod maską zamontowano akumulator litowo-jonowy o mocy 24,5 kWh. Według producenta naładowana bateria powinna starczyć na trasę do 220 kilometrów. Drugi model Zotye – Z500EV należy do samochodów klasy D. Jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 95 kW (129 KM). W ciągu 10 sekund osiąga 100 km prędkości. Maksymalna prędkość jest ograniczona do 140km/h. Rezerwy mocy według producenta powinny wystarczyć na 250 km. Białoruski nadawca telewizyjny ONT opublikował krótki reportaż na temat modeli Zotye, który przedstawia testy pojazdów. Spółka UNISON została utworzona w 2000 roku na bazie podmiotu Ford Union. Firma specjalizuje się w produkcji samochodów osobowych oraz konwersji pojazdów specjalnych i komercyjnego użytku. Źródło: UNISON, Green Evolution, ONT, Telegraf.by, Tut.by Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.