Wiadomości OZE Ogniwa PV na warszawskich autobusach 22 sierpnia 2015 Wiadomości OZE Ogniwa PV na warszawskich autobusach 22 sierpnia 2015 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowanie elektryków w Polsce jest jednym z droższych w Europie. Gdzie leży przyczyna? Koszt ładowania samochodu elektrycznego w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. Liczba stacji ładowania stale rośnie, ale problemem są opłaty dystrybucyjne i brak ładowarek przy drogach ekspresowych. Elektromobilność Samochody elektryczne tracą zasięg na mrozie? Zapytaliśmy eksperta Przeciwnicy samochodów elektrycznych wśród minusów tych pojazdów wymieniają ich niską sprawność podczas ujemnych temperatur. Czy rzeczywiście samochody są mniej wydajne na mrozie? Z czego mogą wynikać takie zmiany i jak im zapobiegać? O te kwestie zapytaliśmy eksperta. W zakładach produkcyjnych Solarisa w Bolechowie trwa realizacja zlecenia dla Miejskiego Zakładu Autobusowego. Zamówienie obejmuje montaż paneli fotowoltaicznych na dachu autobusów. Aż 80 pojazdów, z czego 60 przegubowych, przyjedzie do Warszawy jesienią. Pierwsze z nich będą gotowe we wrześniu. Reklama Już jesienią na ulicach Warszawy pojawią się pierwsze autobusy wyposażone seryjnie w panele fotowoltaiczne, stanowiące dodatkowe źródło prądu wykorzystywane między innymi do zasilania elektronicznych monitorów, ledowego oświetlenia oraz biletomatów. Pozwoli to na redukcję zużycia paliwa o kilka proc. MZA podczas przygotowywania wiosennego przetargu zwróciły szczególną uwagę na kwestie techniczne kupowanych pojazdów. Firma Solaris wygrała przetarg, gdyż w dwóch osobnych zamówieniach – na 60 przegubowców i 20 autobusów 12-metrowych – jej oferty były lepsze od propozycji MAN-a, EvoBusa, oraz LiderTrading. Za przegubowce MZA Warszawa zapłacą niecałe 91 mln zł. Krótsze autobusy będą kosztowały ok. 22 mln zł. W sumie całkowita wartość przetargu to ponad 110 mln zł, z czego przegubowe autobusy kosztowały blisko 91 mln zł, zaś 12-metrowe ok. 22 mln zł. Ponadto pojazdy będą wyposażone w rozwiązanie, przeciwdziałające prowadzenia autobusów przez kierowców pod wpływem alkoholu. Kierowca przed odpaleniem silnika musi chuchnąć w alkomat, a dopiero po wykluczeniu obecności alkoholu możliwe jest uruchomienie silnika. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.