Elektromobilność FlixBus przetestuje autobusy elektryczne na dalekobieżnych trasach 26 marca 2018 Elektromobilność FlixBus przetestuje autobusy elektryczne na dalekobieżnych trasach 26 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Ekologiczne sposoby transportu stają się coraz bardziej powszechnym rozwiązaniem. Korzystają z nich krakowscy inspektorzy z ZIKiT-u, którzy dysponują pojazdami hybrydowymi. Natomiast w Londynie policjanci poruszają się radiowozami na wodór, a w Luksemburgu nawet Teslą Model S. O upowszechnianie ekologicznych sposobów transportu starają się także prywatne firmy przewozowe. FlixBus, jeden z najsłynniejszych przewoźników obsługujących lokalne oraz międzynarodowe trasy, postanowił wprowadzić w swojej flocie nowatorską zmianę. Od kwietnia br. do obsługi dalekobieżnych tras będą wykorzystywane autobusy elektryczne. Na razie będzie można pojeździć nimi po terytorium Francji na trasie Paryż-Amiens. Na lato 2018 roku planowane jest uruchomienie kolejnej „elektrycznej” linii, będzie to trasa wiodąca przez obszar Niemiec, z Hesji do Badenii-Wirtembergii. Reklama „Chcemy mieć swój wyraźny udział w kształtowaniu przyszłości mobilności. Pierwszy całkowicie elektryczny autobus dalekobieżny ma być inspiracją dla producentów autobusów do wprowadzania innowacji w tym sektorze i opracowywania alternatyw dla pojazdów z silnikami diesla”, zauważa André Schwämmlein, współzałożyciel FlixBusa, cytowany przez portal businessinsider. Działanie firmy stanowi odpowiedź na potrzeby współczesnych czasów. Choć zakup elektrycznych autobusów wiąże się z większymi kosztami niż w przypadku spalinowych pojazdów, to późniejsza eksploatacja jest bardziej ekonomiczna. Zastosowane rozwiązanie przyniesie korzyść wielu podmiotom: marka zyska wizerunkowo, jej klienci będą zdrowsi ze względu na mniejszą emisję spalin, a środowisko naturalne stanie się czystsze za sprawą korzystania z ekologicznych środków transportu. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.