Elektromobilność FlixBus przetestuje autobusy elektryczne na dalekobieżnych trasach26 marca 2018 Elektromobilność FlixBus przetestuje autobusy elektryczne na dalekobieżnych trasach26 marca 2018Przeczytaj także Energia jądrowa Ludzie powrócą na Księżyc z reaktorem jądrowym. Jak to możliwe? Brytyjska firma Rolls-Royce planuje wysłać na księżyc mały reaktor jądrowy, który w przyszłości może zasilić bazę dla astronautów Brytyjskiej Agencji Kosmicznej. Czy energia atomowa może być produkowana w kosmosie? Ochrona środowiska Godzina dla Ziemi 2023. Chodzi o więcej niż gaszenie świateł 25 marca o 20:30 na całym świecie zgasną światła z okazji Godziny dla Ziemi. Po raz kolejny wiele budynków, zabytków i domów pogrąży się w ciemności. Sprawdź, jak dołączyć do akcji. Ekologiczne sposoby transportu stają się coraz bardziej powszechnym rozwiązaniem. Korzystają z nich krakowscy inspektorzy z ZIKiT-u, którzy dysponują pojazdami hybrydowymi. Natomiast w Londynie policjanci poruszają się radiowozami na wodór, a w Luksemburgu nawet Teslą Model S.O upowszechnianie ekologicznych sposobów transportu starają się także prywatne firmy przewozowe. FlixBus, jeden z najsłynniejszych przewoźników obsługujących lokalne oraz międzynarodowe trasy, postanowił wprowadzić w swojej flocie nowatorską zmianę. Od kwietnia br. do obsługi dalekobieżnych tras będą wykorzystywane autobusy elektryczne. Na razie będzie można pojeździć nimi po terytorium Francji na trasie Paryż-Amiens. Na lato 2018 roku planowane jest uruchomienie kolejnej „elektrycznej” linii, będzie to trasa wiodąca przez obszar Niemiec, z Hesji do Badenii-Wirtembergii.„Chcemy mieć swój wyraźny udział w kształtowaniu przyszłości mobilności. Pierwszy całkowicie elektryczny autobus dalekobieżny ma być inspiracją dla producentów autobusów do wprowadzania innowacji w tym sektorze i opracowywania alternatyw dla pojazdów z silnikami diesla”, zauważa André Schwämmlein, współzałożyciel FlixBusa, cytowany przez portal businessinsider.Działanie firmy stanowi odpowiedź na potrzeby współczesnych czasów. Choć zakup elektrycznych autobusów wiąże się z większymi kosztami niż w przypadku spalinowych pojazdów, to późniejsza eksploatacja jest bardziej ekonomiczna. Zastosowane rozwiązanie przyniesie korzyść wielu podmiotom: marka zyska wizerunkowo, jej klienci będą zdrowsi ze względu na mniejszą emisję spalin, a środowisko naturalne stanie się czystsze za sprawą korzystania z ekologicznych środków transportu.Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.