Elektromobilność Londyńskie taksówki muszą być eko 12 kwietnia 2018 Elektromobilność Londyńskie taksówki muszą być eko 12 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Na początku tego roku w Londynie weszły nowe przepisy, które dotyczą taksówkarzy. Obecnie nowa licencjonowana taksówka nie może emitować spalin, więc musi mieć napęd elektryczny. W ciągu ostatnich czterech miesięcy przybyło blisko 40 takich pojazdów, a z każdym miesiącem będzie ich coraz więcej. Wdrożenie takiego przepisu ma być jednym z elementów, który pomoże w walce z zanieczyszczeniami powietrza nad stolicą Wielkiej Brytanii. Co ciekawe wszystkie licencjonowane taksówki w Londynie pochodzą od tego samego producenta, którym jest London Electric Vehicle Company. Firma była poinformowana o planowanych zmianach przed wdrożeniem przepisów, więc mogła przygotować się na nowe wymogi. Obecnie sprzedawany model wyposażony jest w silnik elektryczny, ale również w wspomagający napęd spalinowy o niewielkiej mocy i małej emisji. Reklama Szacuje się, że do 2020 roku po londyńskich ulicach będzie poruszać się ok. 9 tysięcy takich taksówek, co z pewnością przyczyni się do mniejszej emisji CO2 do atmosfery. Zmiany dotknęły także komunikację miejską, która ulegnie elektryfikacji do 2020 roku. Transport publiczny odgrywa dużą rolę w brytyjskiej stolicy, stąd też inwestycje w jego rozwój. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.