Elektromobilność Londyńskie taksówki muszą być eko 12 kwietnia 2018 Elektromobilność Londyńskie taksówki muszą być eko 12 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Na początku tego roku w Londynie weszły nowe przepisy, które dotyczą taksówkarzy. Obecnie nowa licencjonowana taksówka nie może emitować spalin, więc musi mieć napęd elektryczny. W ciągu ostatnich czterech miesięcy przybyło blisko 40 takich pojazdów, a z każdym miesiącem będzie ich coraz więcej. Wdrożenie takiego przepisu ma być jednym z elementów, który pomoże w walce z zanieczyszczeniami powietrza nad stolicą Wielkiej Brytanii. Co ciekawe wszystkie licencjonowane taksówki w Londynie pochodzą od tego samego producenta, którym jest London Electric Vehicle Company. Firma była poinformowana o planowanych zmianach przed wdrożeniem przepisów, więc mogła przygotować się na nowe wymogi. Obecnie sprzedawany model wyposażony jest w silnik elektryczny, ale również w wspomagający napęd spalinowy o niewielkiej mocy i małej emisji. Reklama Szacuje się, że do 2020 roku po londyńskich ulicach będzie poruszać się ok. 9 tysięcy takich taksówek, co z pewnością przyczyni się do mniejszej emisji CO2 do atmosfery. Zmiany dotknęły także komunikację miejską, która ulegnie elektryfikacji do 2020 roku. Transport publiczny odgrywa dużą rolę w brytyjskiej stolicy, stąd też inwestycje w jego rozwój. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.