Elektromobilność Elektryczny Fiat 500 będzie produkowany w Tychach? 14 maja 2018 Elektromobilność Elektryczny Fiat 500 będzie produkowany w Tychach? 14 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Fiat 500 sprzedaje się bardzo dobrze na wielu rynkach. Już niebawem zostanie wyprodukowany jego dwumilionowy egzemplarz. Włoski koncern jest świadomy rynkowego zapotrzebowania i zamierza zwiększyć produkcję, uzupełniając klasyczny model o wersję z napędem elektrycznym. Najprawdopodobniej trafi on na taśmę produkcyjną w fabryce w śląskich Tychach. Z informacji opublikowanych przez portal moto.rp.pl wynika, że model 500e zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie. Oficjalny komunikat potwierdzający te doniesienia zostanie wystosowany 1 czerwca 2018 roku. Produkcja elektrycznej wersji modelu 500 na Śląsku może przyczynić się do zwiększenia miejsc pracy w regionie, co jest pozytywną informacją. Taka decyzja może być konsekwencją dużego zadowolenia ze śląskiej fabryki, która zdaniem dyrektora generalnego FCA, Sergio Marchionnne, jest gwarancją jakości. Reklama „Mówię o tym nie tylko pytany przez Polaków, ale wszędzie, gdzie jestem i słyszę, że ktoś się chwali jakością”, powiedział na targach w szwajcarskiej Genewie. Elektryczny Fiat 500 ma moc 113 km oraz baterię o pojemności 24 kWh, która pozwala na pokonanie 135 km na jednym ładowaniu. Auto nadaje się więc przede wszystkim do jazdy po mieście. Nie ujawniono jeszcze cen elektrycznej 500-tki, ale najprawdopodobniej będzie ona oscylować w granicach 115 – 120 tysięcy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.