Wiadomości OZE W Europie nie kupimy Nissana z silnikiem Diesla 17 maja 2018 Wiadomości OZE W Europie nie kupimy Nissana z silnikiem Diesla 17 maja 2018 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Gwałtowny spadek zainteresowania silnikami Diesla, spowodowany w głównej mierze aferą Dieselgate, wpływa na plany koncernów motoryzacyjnych. Najpierw Toyota zrezygnowała ze sprzedaży tego napędu w Europie, a teraz podobną decyzję podjął Nissan. Na decyzję Nissana w głównej mierze poza wspomnianym skandalem miały wpływ coraz ostrzejsze regulacje dotyczące emisji spalin. Silniki tego typu stały się kłopotliwe w codziennej eksloatacji. Innym z powodów determinujących wycofanie napędu Diesla z oferty są coraz wyższe podatki, jakie rządy wielu państw nakładają na użytkowników popularnych jeszcze napędów. Reklama Ogłoszenie przez koncern Nissana decyzji o wycofaniu Diesla połączono równolegle z informacją o wdrożeniu strategii promocji samochodów zelektryfikowanych. Plany Nissana przewidują, że, do 2022 r. pojazdy elektryczne będą stanowić 40% sprzedaży w Europie, a 3 lata później osiągną poziom 50%. Modele z silnikami wysokoprężnymi obecnie stanowią 25% samochodów zjeżdżających z taśm produkcyjnych w angielskim Sunderlandzie. W związku z nową strategią przewidywane jest zmniejszenie zatrudnienia w angielskiej fabryce o około 700 osób. Źródło: telegraph.co.uk, orpa.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.