Wiadomości OZE W Europie nie kupimy Nissana z silnikiem Diesla 17 maja 2018 Wiadomości OZE W Europie nie kupimy Nissana z silnikiem Diesla 17 maja 2018 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Gwałtowny spadek zainteresowania silnikami Diesla, spowodowany w głównej mierze aferą Dieselgate, wpływa na plany koncernów motoryzacyjnych. Najpierw Toyota zrezygnowała ze sprzedaży tego napędu w Europie, a teraz podobną decyzję podjął Nissan. Na decyzję Nissana w głównej mierze poza wspomnianym skandalem miały wpływ coraz ostrzejsze regulacje dotyczące emisji spalin. Silniki tego typu stały się kłopotliwe w codziennej eksloatacji. Innym z powodów determinujących wycofanie napędu Diesla z oferty są coraz wyższe podatki, jakie rządy wielu państw nakładają na użytkowników popularnych jeszcze napędów. Reklama Ogłoszenie przez koncern Nissana decyzji o wycofaniu Diesla połączono równolegle z informacją o wdrożeniu strategii promocji samochodów zelektryfikowanych. Plany Nissana przewidują, że, do 2022 r. pojazdy elektryczne będą stanowić 40% sprzedaży w Europie, a 3 lata później osiągną poziom 50%. Modele z silnikami wysokoprężnymi obecnie stanowią 25% samochodów zjeżdżających z taśm produkcyjnych w angielskim Sunderlandzie. W związku z nową strategią przewidywane jest zmniejszenie zatrudnienia w angielskiej fabryce o około 700 osób. Źródło: telegraph.co.uk, orpa.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.