Wiadomości OZE Elektryczny ciągnik siodłowy od holenderskiego DAF-a 21 maja 2018 Wiadomości OZE Elektryczny ciągnik siodłowy od holenderskiego DAF-a 21 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. DAF to jeden z najbardziej znanych producentów ciężarówek. Holandia, z której się wywodzi, nieustannie dąży do dywersyfikacji źródeł energii oraz elektromobilności, co poniekąd odbija się na polityce firmy DAF Trucks. Od dłuższego czasu prowadzi ona prace nad pojazdami hybrydowymi, których rozwój ma przyczynić się do wdrożenia do gamy oferowanych ciężarówek także modeli elektrycznych. Jak informuje ORPA, jeden z nich został właśnie zaprezentowany – nosi nazwę DAF CF Electric, a jego masa wynosi 9,7 tony. „DAF był jednym z pierwszych producentów, który wprowadził hybrydowe ciężarówki w Europie i kontynuuje rozwijanie elektrycznych oraz hybrydowych układów napędowych. Podczas gdy miasta ogłaszają plany dotyczące pojazdów zeroemisyjnych oraz bardzo niskiego poziomu hałasu, upewnimy się, że nasi klienci dysponują optymalnymi rozwiązaniami, by odnieść sukces” – powiedział Preston Feight, który jest dyrektorem generalnym firmy DAF Trucks. Reklama Pokazany światu DAF CF Electric wyposażony został w silnik o mocy 286 KM. Odpowiednią dawkę energii zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 170 kWh. Czas jego pełnego naładowania oscyluje w granicach 1,5 godziny. Po tym czasie możliwe jest pokonanie 100 kilometrów, co oznacza, że przeznaczeniem samochodu nie są długie trasy, a krótkie, miejskie dystanse. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.