OZE Powstała Rada Warszawskiego Transportu Publicznego 05 sierpnia 2018 OZE Powstała Rada Warszawskiego Transportu Publicznego 05 sierpnia 2018 Przeczytaj także OZE Magazyny energii w mieszkaniach są nieopłacalne. Co sprawia, że inwestycja się nie zwraca? Rosnące ceny energii elektrycznej sprawiają, że coraz więcej osób zaczyna interesować się magazynami energii jako sposobem na obniżenie rachunków za prąd. Na rynku pojawiają się firmy, które proponują sprzedaż magazynu do mieszkań lub domów pozbawionych własnych instalacji OZE. To ważne, by wiedzieć, jakie są koszty, zagrożenia i realne korzyści dla konsumentów, które mogą nie być tak atrakcyjne, jak je przedstawiają sprzedawcy. Biomasa Brykiet z łusek słonecznika i biomasa: czy to bardziej ekologiczna alternatywa dla pelletu? Znaczenie biomasy w Polsce rośnie, a w zaktualizowanym Krajowym Planie Energii i Klimatu (KPEiK) została wskazana jako kluczowy element stabilności systemu energetycznego. Jej popularność stawia jednak nowe wyzwania – rosnące ceny pelletu i kotłów oraz ryzyko nadmiernej eksploatacji lasów. Na rynku pojawiają się jednak różne ekologiczne alternatywy, które mają na celu wsparcie gospodarki o obiegu zamkniętym. W stolicy przy Zarządzie Transportu Miejskiego powołano do życia Radę Warszawskiego Transportu Publicznego. Celem nowo powstałej instytucji jest wymiana opinii oraz zbieranie informacji płynących od użytkowników na temat funkcjonowania stołecznej sieci transportu miejskiego. O długoterminowych planach i obowiązkach Rady WTP opowiedziała Renata Kaznowska, zastępca prezydenta miasta stołecznego Warszawy. Reklama „Rada składać się będzie z kilku bardzo ważnych grup, które będą również dla nas bardzo opiniotwórcze w różnych obszarach. To, na czym nam najbardziej zależy, to przede wszystkim rada naukowa, która podpowiadać nam będzie wiele rozwiązań o charakterze takim stricte technicznym dla transportu publicznego, ale również w obszarach ustawodawczych, rada w zakresie ochrony środowiska, rada w zakresie samorządu, rada przedsiębiorców”, podkreśliła Renata Kaznowska. Członkami Rady WTP zostali przedstawiciele różnych warszawskich organizacji. Wśród nich znaleźli się reprezentanci grup: społecznej (w tym organizacji pozarządowych zrzeszających niepełnosprawnych, młodzież, pasażerów), ekologicznej (zajmujący się zrównoważonym rozwojem), biznesowej (reprezentujący przedsiębiorców, inwestorów, deweloperów i operatorów), samorządowej (składającej się z reprezentantów gmin, z którymi warszawski ZTM podpisał stosowne porozumienia) i naukowej (złożonej z ekspertów zajmujących się rozwojem transportu na terenie stolicy). Pierwsze spotkanie Rady Warszawskiego Transportu Publicznego miało miejsce 24 kwietnia bieżącego roku. Wtedy to oficjalnie mianowano nowych członków instytucji. 18 czerwca bieżącego roku mieszkańcy Warszawy mogli wziąć udział w otwartym spotkaniu zorganizowanym przez Radę WTP i wysłuchać informacji związanych z dostępnością do przystanków i środków komunikacji publicznej przez osoby niepełnosprawne. Kolejne spotkanie Rady WTP zaplanowano na wrzesień tego roku, podczas którego odbędą się rozmowy na temat priorytetów w ruchu dedykowanym komunikacji miejskiej oraz pracom nad Kartą Praw Pasażera. „Chcielibyśmy, aby w ramach Rady zostały wypracowane pewne standardy i zatwierdzone pewne pomysły, które następnie zostaną uchwalone czy też zatwierdzone przez Radę Miasta”, powiedziała Renata Kaznowska, zastępca prezydenta miasta stołecznego Warszawy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.