Wiadomości OZE Kaufland ogranicza korzystanie z plastikowych opakowań 07 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Kaufland ogranicza korzystanie z plastikowych opakowań 07 sierpnia 2018 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Do grona przedsiębiorstw, które wprowadzają kolejne ulepszenia z myślą o ochronie środowiska, dołącza Kaufland. Przedstawiciele tej niemieckiej sieci sprzedażowej ogłosili, że koncern będzie się starał znacznie zmniejszyć zużycie opakowań z tworzyw sztucznych. Reklama W komunikacie prasowym wydanym przez markę można przeczytać, że do 2025 r. planuje ona ograniczyć zużycie tworzywa sztucznego co najmniej o 20%. Zmiany dotkną zwłaszcza marek własnych sieci: w ich przypadku planowane jest zastąpienie ich opakowań tworzywami w 100% nadającymi się do ponownego przetworzenia. Najszybciej zmiany dotkną natomiast wybranych artykułów z tworzyw niepodlegających recyklingowi – koncern planuje zrezygnować z części z nich jeszcze do końca 2019 r. Do artykułów, które w trosce o przyrodę będą stopniowo wycofywane ze sprzedaży, zaliczają się m.in. patyczki do uszu wykonane z tworzywa sztucznego – zostaną one zastąpione przez zamiennik bardziej przyjazny środowisku naturalnemu. Wycofane zostaną także plastikowe jednorazowe słomki do napojów. „W 2019 roku planujemy np. zastąpić folię, w której sprzedajemy nasze banany K-Bio, tekturowymi banderolami. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w sieci Kaufland w innych krajach, dzięki czemu zmniejszamy roczne zużycie opakowań o ok. 32 tony. Zastępując opakowania z tworzyw sztucznych naszych marek własnych na takie, które poddają się recyklingowi, otrzymamy surowiec wtórny i tym samym zredukujemy znacząco negatywny wpływ na środowisko”, powiedział Krzysztof Szponder, szef Departamentu Zakupu w Kaufland Polska. Koncern będzie także stopniowo wycofywał jednorazowe naczynia marek własnych. W zamian rozszerzona zostanie oferta ich tekturowych zamienników, pojawi się także wiele naczyń wielokrotnego użytku. Oprócz powyższych działań prowadzone będą także akcje edukujące konsumentów. W sklepach sieci Kaufland pojawią się kontenery dedykowane odpadom przeznaczonym do recyklingu. Będzie można umieszczać w nich nie tylko standardowe odpady, takie jak makulatura czy tworzywa sztuczne, ale także żarówki. Natomiast w punktach informacyjnych będzie można zostawiać mniejsze elektroodpady. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.