Wiadomości OZE Kaufland ogranicza korzystanie z plastikowych opakowań 07 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Kaufland ogranicza korzystanie z plastikowych opakowań 07 sierpnia 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Do grona przedsiębiorstw, które wprowadzają kolejne ulepszenia z myślą o ochronie środowiska, dołącza Kaufland. Przedstawiciele tej niemieckiej sieci sprzedażowej ogłosili, że koncern będzie się starał znacznie zmniejszyć zużycie opakowań z tworzyw sztucznych. Reklama W komunikacie prasowym wydanym przez markę można przeczytać, że do 2025 r. planuje ona ograniczyć zużycie tworzywa sztucznego co najmniej o 20%. Zmiany dotkną zwłaszcza marek własnych sieci: w ich przypadku planowane jest zastąpienie ich opakowań tworzywami w 100% nadającymi się do ponownego przetworzenia. Najszybciej zmiany dotkną natomiast wybranych artykułów z tworzyw niepodlegających recyklingowi – koncern planuje zrezygnować z części z nich jeszcze do końca 2019 r. Do artykułów, które w trosce o przyrodę będą stopniowo wycofywane ze sprzedaży, zaliczają się m.in. patyczki do uszu wykonane z tworzywa sztucznego – zostaną one zastąpione przez zamiennik bardziej przyjazny środowisku naturalnemu. Wycofane zostaną także plastikowe jednorazowe słomki do napojów. „W 2019 roku planujemy np. zastąpić folię, w której sprzedajemy nasze banany K-Bio, tekturowymi banderolami. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w sieci Kaufland w innych krajach, dzięki czemu zmniejszamy roczne zużycie opakowań o ok. 32 tony. Zastępując opakowania z tworzyw sztucznych naszych marek własnych na takie, które poddają się recyklingowi, otrzymamy surowiec wtórny i tym samym zredukujemy znacząco negatywny wpływ na środowisko”, powiedział Krzysztof Szponder, szef Departamentu Zakupu w Kaufland Polska. Koncern będzie także stopniowo wycofywał jednorazowe naczynia marek własnych. W zamian rozszerzona zostanie oferta ich tekturowych zamienników, pojawi się także wiele naczyń wielokrotnego użytku. Oprócz powyższych działań prowadzone będą także akcje edukujące konsumentów. W sklepach sieci Kaufland pojawią się kontenery dedykowane odpadom przeznaczonym do recyklingu. Będzie można umieszczać w nich nie tylko standardowe odpady, takie jak makulatura czy tworzywa sztuczne, ale także żarówki. Natomiast w punktach informacyjnych będzie można zostawiać mniejsze elektroodpady. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.