Wiadomości OZE Innowacyjny silnik elektryczny dedykowany autobusom 10 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Innowacyjny silnik elektryczny dedykowany autobusom 10 sierpnia 2018 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Prężnie rozwijająca się branża motoryzacyjna oferuje coraz nowocześniejsze i przyjazne środowisku rozwiązania. O kolejnym z nich – silniku elektrycznym dedykowanym autobusom, opowiedział przedstawiciel producenta tego urządzenia, Krzysztof Kożuchowski z Actia Polska. Reklama „Na targach Warsaw Bus i MT TSL przedsiębiorstwo Actia Polska zaprezentowała napęd elektryczny do autobusów. Jest to premiera w Polsce tego napędu. Powstał on po wielu latach doświadczenia i rozwoju w naszej centrali we Francji. Na chwilę obecną jeździ już ponad 10 tys. napędów [zamontowanych] w pojazdach lżejszych, czyli w samochodach albo w pojazdach użytkowych. [Można je spotkać] w zasadzie na całym świecie, bo zarówno we Francji, jak i Stanach Zjednoczonych itd. [Właśnie za sprawą] swojego doświadczenia Actia zaczęła produkować napędy o większej mocy, m.in. do autobusów”, powiedział Krzysztof Kożuchowski. Jak podkreśla przedstawiciel Actia Polska, nowy napęd dedykowany autobusom posiada moc 200 kW z momentem obrotowym 3 tys. N·m. Może on być stosowany we wszystkich autobusach miejskich lub turystycznych, o długości od 12 do 18 metrów. Dla krótszych pojazdów dedykowana jest mniejsza wersja napędu, o mocy 120 kW z momentem obrotowym 2 tys. N·m. Nowatorski napęd składa się z dwóch silników. Jeden z nich posiada moment napędowy 2 tys. N·m, a drugi 1 tys. N·m. Rozwiązania zastosowane do jego produkcji poprawiły wydajność urządzenia o 25% w porównaniu do standardowych silników. Produkt ten posiada wszelkie niezbędne normy bezpieczeństwa. Wszystkie powyższe rozwiązania i udogodnienia przełożyły się na wyróżnienie przyznane podczas Międzynarodowych Targów Transportu Spedycji i Logistyki Warsaw Bus 2018 odbywających się w warszawskim Nadarzynie, podczas których firma Actia otrzymała nagrodę za swój innowacyjny napęd elektryczny. Spółka Actia Polska powstała w 2001 r. jako reprezentant dwóch przedsiębiorstw działających w branży transportowej: koncernu Actia Automotive S.A. z siedzibą we francuskiej Tuluzie, zajmującego się produkcją elektroniki pokładowej dla pojazdów służących do transportu publicznego oraz firmy Actia Muller BEM, specjalizującej się w produkcji urządzeń diagnostycznych oraz wyposażenia warsztatowego. Do rynków, na których działa Actia Polska, zaliczają się państwa nadbałtyckie, Ukraina, Białoruś, Polska, a od niedawna także Rosja. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.