Innowacyjny silnik elektryczny dedykowany autobusom

Prężnie rozwijająca się branża motoryzacyjna oferuje coraz nowocześniejsze i przyjazne środowisku rozwiązania. O kolejnym z nich – silniku elektrycznym dedykowanym autobusom, opowiedział przedstawiciel producenta tego urządzenia, Krzysztof Kożuchowski z Actia Polska.

Na targach Warsaw Bus i MT TSL przedsiębiorstwo Actia Polska zaprezentowała napęd elektryczny do autobusów. Jest to premiera w Polsce tego napędu. Powstał on po wielu latach doświadczenia i rozwoju w naszej centrali we Francji. Na chwilę obecną jeździ już ponad 10 tys. napędów [zamontowanych] w pojazdach lżejszych, czyli w samochodach albo w pojazdach użytkowych. [Można je spotkać] w zasadzie na całym świecie, bo zarówno we Francji, jak i Stanach Zjednoczonych itd. [Właśnie za sprawą] swojego doświadczenia Actia zaczęła produkować napędy o większej mocy, m.in. do autobusów”, powiedział Krzysztof Kożuchowski.

Jak podkreśla przedstawiciel Actia Polska, nowy napęd dedykowany autobusom posiada moc 200 kW z momentem obrotowym 3 tys. N·m. Może on być stosowany we wszystkich autobusach miejskich lub turystycznych, o długości od 12 do 18 metrów. Dla krótszych pojazdów dedykowana jest mniejsza wersja napędu, o mocy 120 kW z momentem obrotowym 2 tys. N·m.

Nowatorski napęd składa się z dwóch silników. Jeden z nich posiada moment napędowy 2 tys. N·m, a drugi 1 tys. N·m. Rozwiązania zastosowane do jego produkcji poprawiły wydajność urządzenia o 25% w porównaniu do standardowych silników. Produkt ten posiada wszelkie niezbędne normy bezpieczeństwa. Wszystkie powyższe rozwiązania i udogodnienia przełożyły się na wyróżnienie przyznane podczas Międzynarodowych Targów Transportu Spedycji i Logistyki Warsaw Bus 2018 odbywających się w warszawskim Nadarzynie, podczas których firma Actia otrzymała nagrodę za swój innowacyjny napęd elektryczny.

Spółka Actia Polska powstała w 2001 r. jako reprezentant dwóch przedsiębiorstw działających w branży transportowej: koncernu Actia Automotive S.A. z siedzibą we francuskiej Tuluzie, zajmującego się produkcją elektroniki pokładowej dla pojazdów służących do transportu publicznego oraz firmy Actia Muller BEM, specjalizującej się w produkcji urządzeń diagnostycznych oraz wyposażenia warsztatowego. Do rynków, na których działa Actia Polska, zaliczają się państwa nadbałtyckie, Ukraina, Białoruś, Polska, a od niedawna także Rosja.

Dodaj komentarz


You May Also Like

Rząd wystraszył się Unii i zmienił zdanie. Będą wiatraki i dekarbonizacja

Starsi Czytelnicy pamiętają pewnie zabawę z dawnego „Przekroju” pod tytułem „Wytęż wzrok i znajdź x szczegółów, którymi różnią się oba rysunki”. Wytężyliśmy się maksymalnie i poszukaliśmy różnic pomiędzy Krajowym Planem na Rzecz Energii i Klimatu przesłanym Brukseli oraz Polityką Energetyczną Państwa 2040 przeznaczoną na użytek krajowy. Okazało się, że w kilku punktach istotnie się różnią.

Chiny rosną w siłę, eksporterzy ropy tracą na znaczeniu

Chiny pełnią wiodącą rolę w dziedzinie energii odnawialnej i są obecnie największym na świecie producentem, eksporterem i instalatorem paneli słonecznych, turbin wiatrowych, baterii i pojazdów elektrycznych – tak wynika z najnowszego raportu Globalnej Komisji Geopolitycznej Przemian Energii, zaprezentowanego 11 stycznia w Abu Zabi. Na znaczeniu tracą liderzy rynku energetycznego opartego na paliwach kopalnych.