Świat Siemens i Ubitricity pomogą Wielkiej Brytanii w poprawie infrastruktury ładowania 21 sierpnia 2018 Świat Siemens i Ubitricity pomogą Wielkiej Brytanii w poprawie infrastruktury ładowania 21 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Siemens i Ubitricity z Berlina zostały wybrane, aby pomóc Londynowi poprawić infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych poprzez modernizację lamp ulicznych. To część projektu Go-ultra Low City, dzięki któremu w Londynie powinno pojawić się do końca 2020 roku 1150 punktów ładowania. Reklama Umowa ramowa programu Go-ultra Low City Scheme zapewnia 3,7 miliona funtów na dostawę punktów ładowania do londyńskich gmin. Inicjatywa jest koordynowana przez Transport for London (TfL), London Councils oraz Greater London Authority. Siemens i Ubitricity będą dostarczać rozwiązania do ładowania samochodów elektrycznych, które pojawią się na ulicach stolicy brytyjskiej. Obie firmy są jednym z czterech dostawców zamieniających oświetlenie uliczne w punkty ładowania samochodów elektrycznych. Siemens jest wieloletnim partnerem firmy Tfl i korzysta z technologii mobilnego pomiaru energii elektrycznej Ubitricity. Knut Hechtfischer, założyciel Ubitricity, współpracę firm uważa za przyszłościową: „Dzięki współpracy z firmą Siemens w celu dostarczenia naszej technologii łatwe ładowanie EV staje się teraz rzeczywistością dla wszystkich londyńczyków. Jeśli chcemy poprawić jakość powietrza w Londynie, ładowanie pojazdów elektrycznych musi być dostępne dla wszystkich, niezależnie od tego, czy parkujesz na ulicy, czy poza nią”. Technologia Ubitricity umożliwia ładowanie pojazdu elektrycznego z lampy ulicznej. Wystarczy obok niej zaparkować i podpiąć samochód za pomocą specjalnego kabla. Kabel ten jest wyposażony w czujnik, który identyfikuje punkt ładowania i włącza zasilanie. Dane przesyłane są cyfrowo do mobilnego dostawcy energii elektrycznej, który wystawia rachunek za zużytą energię elektryczną. W przypadku klientów korzystających ze standardowego kabla pobieranie opłat zostanie autoryzowane za pośrednictwem witryny mobilnej. To nie jest pierwsze rozwiązanie od Ubitricity w stolicy Wielkiej Brytanii. Firma współpracowała z londyńską dzielnicą Chelsea i Kensington i brała udział w powstawaniu stacji ładowania akumulatorów Wandsworth EV. Pierwszą londyńską latarnię zmodernizowała w 2016 roku. Aktualnie posiada w całym Londynie około 300 punktów ładowania. Ubitricity zapewnia, że przerobienie lampy ulicznej w punk ładowania zajmuje mniej niż godzinę. źródło: electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.