Elektromobilność Jaguar zacznie produkcję E-type Zero 27 sierpnia 2018 Elektromobilność Jaguar zacznie produkcję E-type Zero 27 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Jaguar potwierdził, że zaprezentowany we wrześniu rok temu koncepcyjny, klasyczny model w wersji z napędem elektrycznym – E-type Zero, wejdzie na rynek. Dostępny będzie w serii Jaguar Classic. Reklama Tim Hannig, dyrektor Classic Jaguar Land Rover, powiedział: „E-type Zero prezentuje niesamowite dziedzictwo Jaguar Land Rover w serii Jaguar Classic”. Auto po konwersji na wersję elektryczną wyposażone jest w akumulator o mocy 40 kWh, który zapewni realny zasięg około 270 km. „Elektryczny układ napędowy o mocy 220 kW został specjalnie zaprojektowany do E-type Zero. Jego akumulator litowo-jonowy ma te same wymiary i podobną masę, co sześciocylindrowy silnik XK zastosowany w oryginalnym typie E. Eksperci odpowiedzialni za rozwój elektrycznego układu napędowego zapewnili, że będzie on umieszczony dokładnie w tym samym miejscu, co silnik XK. Silnik elektryczny znajduje się tuż za akumulatorem, w tym samym miejscu co skrzynia biegów typu E. Masa całkowita jest o 46 kg niższa niż oryginalnego typu E”, wyjaśnia producent. W zeszły roku podczas prezentacji koncepcji E-type Zero Ralf Speth, dyrektor generalny Jaguar Land Rover, zapowiedział, że firma planuje od 2020 roku zelektryfikować nową linię modeli swoich aut, ale nie rezygnując z wersji z napędem spalinowym. Pierwszym całkowicie elektrycznym autem Jaguara jest crossover I-Pace. Koncepcja rozwoju marki Jaguar wiąże się z wizją „Future-type”, czyli luksusowych samochodów przyszłości. Jak mówi Ian Callum, dyrektor ds. projektowania w Jaguar: „Nasza koncepcja FUTURE-TYPE to zaawansowany projekt badawczy, w którym sprawdzamy, co zrobić, by Jaguar nadal podobał się klientom w 2040 r. i później. Niezależnie od tego, czy chodzi o dojazdy do pracy, samodzielne zbieranie dzieci ze szkoły, jazdę na weekend na wieś, czy wybór samochodu pod wynajem lub na minuty do poruszania się po ulicach miast”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.