Elektromobilność Audi rozpoczyna produkcję elektrycznego samochodu 06 września 2018 Elektromobilność Audi rozpoczyna produkcję elektrycznego samochodu 06 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Audi rozpoczęło właśnie produkcję swojego pierwszego całkowicie elektrycznego SUVa. Niemiecki producent już trzy lata temu zaprezentował swój prototyp elektrycznego pojazdu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Reklama Audi, które jest własnością Volkswagen Group, od lat pracuje nad produkcją e-tron quattro. W lipcu niemiecki producent samochodów rozpoczął produkcję silników elektrycznych w fabryce na Węgrzech, ale większość procesu produkcyjnego będzie odbywać się w Brukseli. Belgijska fabryka od 2016 roku przeszła gruntowną modernizację – warsztat, linia montażowa i lakiernia zostały dostosowane do produkcji e-trona quattro. Również produkcja baterii będzie odbywać się w Brukseli Pięcioosobowy SUV od Audi będzie miał możliwość szybkiego ładowania ładowarką o mocy 150 kW. Pojemność akumulatora niemieckiego elektryka to 95 kWh. Samochód jest wyposażony w 2 silniki elektryczne o łącznej mocy 320 kW. Planowany zasięg został skorygowany z 500 km – obecnie Audi deklaruje, że na jednym ładowaniu e-tron quattro przejedzie około 400 kilometrów. Cena ma zaczynać się od około 80 tysięcy euro (ok. 340 tysięcy złotych brutto). E-tron jest pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem od niemieckiego producenta. Do roku 2020 Audi planuje wyprodukować czterodrzwiową wersję Gran Turismo (wersja produkcyjna Audi e-tron Sportback) i mniejszy, kompaktowy pojazd. Producent do 2025 roku chce stworzyć 20 pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in. Firma planuje zaprezentować wersję seryjną Audi e-tron SUV 17 września bieżącego roku w San Francisco. Wtedy także poznamy dokładne parametry samochodu. Sprzedaż SUV-a e-tron ma się rozpocząć pod koniec tego roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.