Wiadomości OZE Miku Max – nietypowy skuter elektryczny 06 września 2018 Wiadomości OZE Miku Max – nietypowy skuter elektryczny 06 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W transporcie elektrycznym trudno pokonać pod względem efektywności rowery elektryczne. Są lekkie, wąskie i na jednym ładowaniu baterii mogą przejechać naprawdę duże dystanse. Mimo to teraz coraz popularniejsze stają się elektryczne skutery, które są coraz szybsze i równie wydajne. Reklama Niedawno chińska firma Jiangsu Xinri E-Vehicle Co., Ltd. (SUNRA) stworzyła skuter elektryczny, który odniósł zaskakujący sukces na całym świecie. MIKU MAX to pojazd, który łączy w sobie cechy elektrycznego roweru i skutera, co czyni go bardzo dynamicznym i efektywnym. MIKU MAX to jednomiejscowy skuter elektryczny z charakterystyczną stalową ramą w kształcie litery C. Silnik Boscha o mocy 800 W wystarcza do osiągnięcia prędkości 45 km/h. MIKU MAX zawiera również odłączany akumulator litowo-jonowy 60 V, 20 Ah o mocy 1,2 kWh. Czas ładowania baterii od 0-100% to zaledwie 4 godziny, co wystarcza na przejechanie 60 km. Żywotność baterii jest oceniana na 1000 pełnych cykli ładowania. Ponadto skuter posiada przednie i tylne hydrauliczne hamulce tarczowe, podwójne zawieszenie i duży wyświetlacz. MIKU MAX wyposażony jest w wyjmowaną baterię, więc użytkownik może ją ładować w domu. Skuter kosztuje w Polsce 5 999,00 zł. SUNRA jest elektrownią EV w Chinach zatrudniającą 5000 pracowników, w tym ponad 500 inżynierów w 6 krajowych zakładach produkcyjnych. Firma produkuje rocznie 4 miliony pojazdów elektrycznych, w tym skutery elektryczne, takie jak MIKU MAX, a także inne e-rowery, e-hulajnogi i pełnowymiarowe samochody elektryczne. Swoje skutery sprzedaje w 70 krajach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.