Miku Max – nietypowy skuter elektryczny

W transporcie elektrycznym trudno pokonać pod względem efektywności rowery elektryczne. Są lekkie, wąskie i na jednym ładowaniu baterii mogą przejechać naprawdę duże dystanse. Mimo to teraz coraz popularniejsze stają się elektryczne skutery, które są coraz szybsze i równie wydajne.

Niedawno chińska firma Jiangsu Xinri E-Vehicle Co., Ltd. (SUNRA) stworzyła skuter elektryczny, który odniósł zaskakujący sukces na całym świecie. MIKU MAX to pojazd, który łączy w sobie cechy elektrycznego roweru i skutera, co czyni go bardzo dynamicznym i efektywnym.

Fotowoltaika od Columbus Energy

MIKU MAX to jednomiejscowy skuter elektryczny z charakterystyczną stalową ramą w kształcie litery C. Silnik Boscha o mocy 800 W wystarcza do osiągnięcia prędkości 45 km/h. MIKU MAX zawiera również odłączany akumulator litowo-jonowy 60 V, 20 Ah o mocy 1,2 kWh. Czas ładowania baterii od 0-100% to zaledwie 4 godziny, co wystarcza na przejechanie 60 km. Żywotność baterii jest oceniana na 1000 pełnych cykli ładowania. Ponadto skuter posiada przednie i tylne hydrauliczne hamulce tarczowe, podwójne zawieszenie i duży wyświetlacz.

MIKU MAX wyposażony jest w wyjmowaną baterię, więc użytkownik może ją ładować w domu. Skuter kosztuje w Polsce 5 999,00 zł.

SUNRA jest elektrownią EV w Chinach zatrudniającą 5000 pracowników, w tym ponad 500 inżynierów w 6 krajowych zakładach produkcyjnych. Firma produkuje rocznie 4 miliony pojazdów elektrycznych, w tym skutery elektryczne, takie jak MIKU MAX, a także inne e-rowery, e-hulajnogi i pełnowymiarowe samochody elektryczne. Swoje skutery sprzedaje w 70 krajach.